בעולם העסקים התחרותי של היום, כתיבה שיווקית היא מרכיב קריטי להצלחתו של כל עסק. כותב תוכן שיווקי מקצוען יודע להעביר מסרים באופן קליל וזורם ובמקביל להעשיר את הידע של הקוראים. במאמר זה נדון בעקרונות היסוד של כתיבה שיווקית, נלמד כיצד להשתמש בהם ביעילות, ונספק דוגמאות מעשיות כדי להמחיש כיצד לכתוב תוכן שיווקי משכנע.
חוץ מהמאמר הזה, יש מאמר משלים שכתבתי בנושא כתיבה שיווקית. ממליץ לך לקרוא גם אותו. גם שם יש דוגמאות מעשיות לכתיבה שיווקית.
מהי כתיבה שיווקית?
כתיבה שיווקית היא דרך נפלאה להעביר מסרים מבוססי טקסט באופן שמותאם לשפת הלקוח.
שלבי כתיבת תוכן שיווקי:
זיהוי קהל היעד:
עליך להבין מי הם הלקוחות שלך, מהם הצרכים שלהם, ומה מניע אותם לפעולה. לדוגמה, אם משווקים מוצר לאמהות טריות, עליך להשתמש בשפה ובמסרים שמדברים ישירות אליהן. משמע, צריכים לדעת מה הדבר שהכי חשוב להן.
שאלות שצריך לשאול:
- האם חשוב להן נוחות השימוש במוצר?
- מהי תרבות הצריכה שלהן? (האם קונות באינטרנט או שמעדיפות לרכוש בסניף הקרוב לביתן?)
- עד כמה הן רגישות לבטיחות התינוק שלהן?
כתיבה שיווקית – יצירת כותרת משכנעת:
הכותרת היא הדבר הראשון שהקהל שלך רואה ברגע שנכנס לתוכן שפרסמת. היא זו שמכריעה אם הלקוח יקנה ממך את המוצר או שיעדיף ללכת למתחרים.
משפט מכירה לדוגמה: "במקום לעבוד קשה ולהחזיק אותו כל הזמן בידיים, הקלי על עצמך ואמצי את המנשא החדש מבית () – הפתרון המושלם עבור הורים טריים!
לחבר מסר ברור ותמציתי:
בכתיבה שיווקית המסר שלך צריך להיות ברור, תמציתי וקל להבנה. עדיף להשתמש בשפה פשוטה ולהתמקד ביתרונות של המוצר או השירות שלך. המסר מוכרך להיות בנוי בצורה הגיונית וקוהרנטית, כך שהקהל יוכל לעקוב אחריו בקלות.
בסיס למשפט מכירה שמתאים כמעט להכל: "גלה את מלוא הפוטנציאל שלך עם המוצר שמשנה את כללי המשחק וקח את הביצועים שלך לשלב הבא!"
שימוש בעיצוב כדי לשדרג את המסר:
שימוש בתמונות ויזואליות או בתוכן דינמי כגון תמונות, סרטונים ואינפוגרפיקה בשביל לשפר את אחוזי ההמרה שלך. עם זאת, חשוב להשתמש בויזואל רלוונטי ואיכותי, שמשלים את הכתיבה השיווקית.
דוגמה לתמונה אפשרית עבור פרסומת של מנשא לתינוקות: העלאת תמונה באיכות גבוהה שבה מופיעה אמא מאושרת הנושאת את תינוקה במנשא כדי להדגים את נוחות השימוש במוצר שלך.
לנסח קריאה לפעולה ברורה:
קריאה לפעולה (CTA) היא הדבר החשוב ביותר בפרסום שלך. היא זאת שמנחה את הלקוחות איזו פעולה לבצע בשביל להתקדם לשלב הבא.
הפעולה יכולה להיות: ביצוע רכישה, הרשמה לניוזלטר או ביקור באתר.
קריאה לפעולה לדוגמה: "הזמינו עכשיו וקבלו 10% הנחה על הרכישה הראשונה של המיטה האורטופדית שלנו.
אל תחמיצו – המבצע לזמן מוגבל!"
כמה מילות סיכום:
כתיבה שיווקית היא כלי רב עוצמה שיכול לעזור לך לקדם את המוצרים, השירותים, לבנות מותג וליצור קהילה. חשוב לזכור להתמקד תמיד ביתרונות של המוצר או השירות שלך, ולדבר בשפה של הקהל.
בסופו של דבר הצלחת הקמפיין תלויה באחוז המשתמשים שעברו לשלב הבא. כך שאם הניסוח שלך היה מעורפל ולא כולם הבינו את המסר שהתכוונת להעביר, זה אומר שנכשלת בחיבור שורת המחץ.
מקווה שעזרתי לך לקבל תובנות😊
אם היית רוצה להפוך את העסק שלך למותג יוקרה ולמצוא מומחה שידבר בשפה של הקהל שלך – הגעת למקום הנכון. אני במתמחה בהפיכת מילים גנריות למילים שמדברות בשפה של הלקוח. לא מילות סרק. מילים מדויקות שסוחפות את הקהל בדיוק לאיפה שצריך.
מזמין אותך לגלול טיפ טיפה למטה ולהשאיר לי פנייה. מבטיח לחזור אליך הכי מהר שאוכל.
