במאמר זה נבחן כיצד עובד קידום אורגני לעסק, נדון ביתרונות האפיק הזה ונדגים כיצד לעשות זאת ביעילות. מה שכן, במאמר הזה פחות אתעמק בנושא הקישורים הפנימיים אשר גם להם יש חשיבות רבה מבחינת קידום אתרים אורגני. אם זה משהו שהיית רוצה לקרוא עליו מציע לך לקרוא מאמר שכתבתי לפני שבועיים.
על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נפתחים בישראל כ-30 אלף עסקים חדשים בשנה!
ואותם עסקים מתחרים ראש בראש על תשומת הלב של הלקוחות שלהם.
אחת הדרכים היעילות ביותר לבידול העסק שלך היא שיווק אורגני. קידום אורגני זו אסטרטגיה מדהימה בעלת יתרונות עצומים לצד כמה חסרונות קטנים שעליהם נדבר בהמשך.
מי בכלל צריך קידום אורגני לעסק?
1. עסקים המעוניינים לקדם את האתר באמצעים אורגניים.
2. בוני אתרים שמשתוקקים ללמוד עוד על התחום.
מהו קידום אורגני לעסק?
המטרה היא להתאים את האתר לדרישות של הפלטפורמות השונות. כך הוא יקבל תגמול הממקם אותו גבוה בצורה טבעית בתוצאות החיפוש. לעומת זאת, שיווק ממומן אינו מחייב תחזוקת אתר. זה אפיק פרסום המאפשר לעסקים לקדם את התוכן שלהם בתוצאות החיפוש הראשונות לפי תקציב הקמפיין. צריך להכיר ששיווק ממומן אינו מאפשר לעסקים להוזיל עלויות עם הזמן. כלומר, תמיד התשלום יישאר אותו דבר (או יעלה) בשביל לקבל את אותה התוצאה.
למה צריך קידום אתרים אורגני?
קידום אתרים אורגני הנו אפיק פרסום הכרחי ויש לזה כמה סיבות:
1. קידום אורגני לעסק יכול לתרום בבניית מודעות למותג ולביסוס העסק שלך כמוביל דעה בתעשייה שלו.
2. קידום אורגני לעסק מסייע במשיכת לקוחות חדשים לאתר ומגדיל את הסיכוי שאותם מבקרים יהפכו ללקוחות משלמים שחוזרים לרכוש ממך כל פעם מחדש.
3. קידום אתרים אורגני נתפס כאמין יותר בעיני הלקוח. זאת בניגוד לפרסום ממומן, שמצטייר כפרסומת ולא כדעה אובייקטיבית שמעידה על אתר מקצועי בתחומו.
מה הקשר בין קידום אורגני להמרות באתר?
מיקום האתר שלך בתוצאות החיפוש יכול להשפיע ישירות על מספר המבקרים שהוא מקבל. אבל המטרה היא לא רק להביא מבקרים לאתר, אלא גם להניע אותם לפעול ברגע שהם שם. אותה הנעה לפעולה מכונה "המרה" והיא מתייחסת למגוון היבטים.
איך עושים קידום אורגני לעסק?
כדי לבצע קידום אתרים אורגני בצורה יעילה, צריך לקחת בחשבון את כל המרכיבי השיווק אורגני. אלו כוללים:
שיווק באמצעות תוכן:
זה יכול להיות פוסטים בבלוג, סרטונים, אינפוגרפיקה ועוד.
קידום אתרים:
קידום אתרים כולל אופטימיזציה של האתר והתוכן עבור מנועי החיפוש.
שם המשחק בקידום עסקים אורגני
עקביות:
לא מספיק רק לבצע אופטימיזציה לאתר ולתוכן פעם אחת ואז לשכוח מזה, אלא מוכרחים ליצור תוכן איכותי הרלוונטי לקהל היעד שלך ולפרסם אותו באופן קבוע, תוך כדי שמוודאים שהוא מותאם לסטנדרט של מנועי החיפוש.
סבלנות:
קידום אורגני זו אסטרטגיה ארוכת טווח הדורשת זמן ומאמץ בשביל לראות תוצאות.
מהי הטעות הנפוצה של רוב המשווקים הדיגיטליים?
עסקים רבים אינם שמים דגש על מתן ערך אמיתי לקוראים שלהם בעת הנגשת התכנים לקהל היעד. עסקים שיבחרו להזניח את האתר שלהם ולא יתאימו אותו לקריטריונים של מנועי החיפוש, יחמיצו הזדמנות ליצור נכס אינטרנטי שעובד בשבילם. כזה שמביא להם כמות בלתי נגמרת של לקוחות נון סטופ.
הצעד הראשון שעושים בקידום אורגני לעסק
מחקר מילות מפתח: מחקר מונחי חיפוש עוזר לזהות את המונחים והביטויים שבהם קהל היעד משתמש כדי למצוא מידע הקשור לעסק שלך.
יתרה מכך, מחקר מונחי חיפוש תורם במיקוד המוצרים או השירותים. לדוגמה, אם יש לך סל מוצרים רחב וללקוחות שלך חשוב רק 2-3 מוצרים מהמלאי שקיים ברשותך, ניתן לקבל תובנות חשובות בזכות המחקר ולוותר על מוצרים שאין להם מספיק ביקוש.
אופטימיזציה של האתר והתוכן:
התוכן (כותרות, תיאורים מטא תגיות וכו') צריך לכלול בתוכו את מילות המפתח שמצאת בשלב הראשון.
בניית קישורים:
באפשרותך לפנות לאתרים מובילים בתעשייה שלך ולבקש מהם להפנות מבקרים לאתר שלך (בתשלום). אבל לפני שזה קורה, תחילה עליך לדעת להבחין בין שני סוגי קישורים חיצוניים:
1. קישור Dofollow – קישור Dofollow הוא היפר-קישור שמנועי חיפוש יכולים לעקוב אחריו ולהוסיף לאינדקס (לרשימת האתרים המופיעים בתוצאות החיפוש). קישור Dofollow מראה למנועי החיפוש שאתר בעל סמכות ממליץ על האתר שלך. כאשר זה קורה, האתר המפנה יכול להשפיע לחיוב על מיקום העסק שלך בתוצאות החיפוש.
2. קישור Nofollow – קישור Nofollow הוא היפר-קישור המורה למנועי חיפוש לא לעקוב אחר האתר המקושר ולא להוסיפו לאינדקס.
מה המשמעות של התאמת האתר לקידום אורגני בגוגל?
התאמת האתר לקידום אורגני בגוגל מתייחסת להיבטים רבים, ביניהם: אופטימיזציה לזמני טעינת האתר, עיצוב מותאם לצרכי המשתמשים (הן במחשב שולחני והן בגרסת הסמרטפון) ויצירת היררכיה ברורה בכל תכני האתר.
בשביל לשווק תוכן בצורה אורגנית צריך אתר שיושב על דומיין שבבעלותך ולא מומלץ להתפשר על תת-דומיין שלא יניב לך תוצאות אורגניות משמעותיות. תת דומיין זו כתובת אתר משנית הנכללת בכתובת ראשית. לצורך ההמחשה נציג דוגמה:
- כתובת דומיין – example.com.
- כתובת תת דומיין – blog.example.com
אם כתובת האתר הנוכחי שלך מתאימה לתבנית מספר 2, מומלץ לשקול לבנות אתר חדש עם בונה אתרים המתמחה בקידום אורגני.
מה זה אומר להיות מומחה בקידום אורגני?
מומחה בקידום אורגני חייב להתחשב בכל ההיבטים הבאים:
- יכולת התאמה אישית: הבנת הצרכים ונקודות הכאב של קהל היעד ומתן מידע ופתרונות יקרי ערך.
- כתיבה שיווקית טובה לקידום אתרים: כתיבת תוכן איכותי ואינפורמטיבי המותאם למנועי החיפוש ופונה לקהל היעד בצורה משכנעת.
- חשיבה יצירתית: פיתוח אסטרטגיות ייחודיות ויצירתיות לקידום העסק בצורה שונה מהמתחרים ויותר אפקטיבית משיטת הפרסום שלהם.
- אימוץ הרגלים חדשים והתאמה לסביבה משתנה: התעדכנות במגמות ובשינויים האחרונים באלגוריתמים של מנועי החיפוש והתאמת האסטרטגיות לפיהן.
- ידע טכני לקידום אורגני: הבנת ההיבטים הטכניים של אופטימיזציה למנועי חיפוש, כולל מחקר מילות מפתח, מטא תגיות ובקלינקס. נדרשת מיומנות עבודה מול כלים מתקדמים כמו: גוגל אנליטיקס, גוגל סרץ' קונסול SEMrush, PageSpeed Insights, Yoast והרשימה עוד ארוכה.
- ניתוח נתונים והסקת מסקנות: ניתוח נתונים ושימוש בהם כדי לקבל החלטות מושכלות לגבי אסטרטגיות הקידום האורגני הנכונות ביותר.
מדוע מקדמי אתרים מרבים לדבר על קידום אורגני בגוגל בלבד?
גוגל הוא מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם, כאשר מתבצעים בו למעלה מ-90% מכלל החיפושים בעולם. כתוצאה מכך, מקדמי אתרים רבים ממקדים את מאמציהם באופטימיזציה של האתרים והתוכן שבהם עבור גוגל.
בנוסף לכך, יוטיוב מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם גם כן בבעלות גוגל. קידום אורגני בגוגל וביוטיוב תורמים לעסקים ולבעלי אתרים שרוצים להגיע לקהל גדול ומעורב באינטרנט.
קידום אורגני לעסק – הגעה לקהלים חדשים:
חשוב לזכור שישנם מנועי חיפוש אחרים, כמו: Bing ו-Yahoo שגם אליהם ניתן להתאים את האתר ולזכות בנתח שוק נוסף. חוץ מזה, ישנן פלטפורמות מדיה חברתית שמעניקות הזדמנות מצוינת לתקשר עם הקהל, לשתף את התוכן ולקדם את העסק באופן אורגני.
עם אסטרטגיית המדיה החברתית הנכונה, באפשרותך לעורר מודעות למותג שלך ולהגיע לאלפי לקוחות חדשים. בנוסף, באפשרותך לבנות מערכת יחסים עם הקהל ולהוביל תנועה לאתר שלך.
לסיכום:
קידום אורגני הוא חלק מהותי באסטרטגיית השיווק של כל עסק. שיווק אורגני נעשה בצורה טבעית ואותנטית, מבלי להסתמך על פרסום ממומן. מעבר לכך, כדי להצליח בקידום אורגני, עליך להיות בעלי הבנה מעמיקה בכל הנוגע לקהל שלכם.
דבר אחרון שעליו דיברנו לא לדאוג רק לתוכן עצמו אלא לכל המכלול. כלומר, לדאוג שזמני טעינת האתר יהיו קצרים, לוודא שהאתר נראה טוב גם במסכי טלפון ולכל יתר הפרמטרים הטכניים של הSEO.
מקווה שעזרתי לך לקבל תובנות😊
אם היית רוצה לקחת את דרך הקיצור ולהפוך את העסק שלך לאימפריה חלומית – מזמין אותך להשאיר כאן את הפרטים ואדאג לחזור אליך ולבנות עבורך אסטרטגיית צמיחה חסרת תקדים שמותאמת לתקציב שלך ולעסק שלך.
