אפשר לעשות בידול עסקי בכל מיני דרכים. נתמקד בדרך אחת והיא – בידול באמצעות תוכן שיווקי. רוב העסקים אינם משקיעים בכתיבה שיווקית עבור העסק שלהם, אף על פי שמדובר בדרך נפלאה לסחוף לקוחות משלמים.
כתיבה שיווקית היא אומנות של יצירת מסרים משכנעים המעבירים ערך של מוצר או שירות ללקוחות פוטנציאליים. זוהי דרך יעילה לייצר לידים, להגדיל מכירות ולבנות מודעות למותג.
במאמר זה נחקור את היסודות של כתיבה שיווקית, כולל הנוסחה לכתיבת מסר שיווקי שממיר בטירוף, כתיבת כותרות שאף לקוח לא יכול להתעלם מהן וטקטיקות שכנוע שעובדות משחר ההיסטוריה ועד היום.
אבל…
לפני שנדבר על כל זה, נתחיל מההתחלה:
מה זה כתיבה שיווקית?
כתיבה שיווקית היא אמנות השימוש במילים כדי להניע אנשים לפעולה הרצויה. היא כוללת טקסטים לאתרי אינטרנט, שיווק בדוא"ל, מודעות ברשתות חברתיות, דפי נחיתה ועוד. המטרה המרכזית של כתיבה שיווקית היא להוביל לקוחות פוטנציאליים לנקוט בצעד מסוים – כמו רכישה, השארת פרטים או הרשמה לניוזלטר. כתיבה שיווקית טובה מאופיינת בבהירות, תמציתיות והתאמה מדויקת לקהל היעד.
כתיבת תוכן שיווקי ממיר בטירוף
הנוסחה לכתיבת מסר שיווקי שממיר בטירוף היא נוסחת AIDA . AIDA מייצג קשב, עניין, תשוקה ופעולה. הנוסחה סוחפת את הקורא לתוכן, יוצרת איתו אמון על ידי נגיעה ברגש ולבסוף קוראת אותו לפעולה כשהכל נעשה בצורה מדודה והדרגתית.
קשב
משיכת תשומת ליבו של הקורא באמצעות כותרת או משפט מכירה משכנע.
עניין
עניין על ידי הצגת בעיה או פתרון שהקורא יכול להתייחס אליו.
תשוקה
ליצור רצון על ידי הדגמת היתרונות של המוצר או השירות.
קריאה לפעולה
להניע את הקורא לפעולה, כגון הרשמה לניוזלטר או ביצוע רכישה.
דוגמה: "נמאס לך לבזבז זמן וכסף על שיווק שלא עובד? השיטה המוכחת שלנו יכולה להגדיל את המכירות שלך ב-50% תוך 30 יום בלבד. הירשם עכשיו כדי להתחיל להרוויח עוד היום!"
בשביל לחבר משפט מכירה ממיר בטירוף (USP – הצעת מכר ייחודית) מוכרחים להכיר היטב את קהל היעד.
משפט מכירה טוב הוא משפט שמכיל את החששות והפחדים של הלקוחות וגם את החשקים והתשוקות שלהם.
איך לכתוב כותרות שתופסות את העין וקוראות לפעולה?
כותרות הן החלק החשוב ביותר בכל מסר שיווקי. הכותרת זה הדבר הראשון שלקוחות פוטנציאליים רואים והיא קובעת אם הם ימשיכו לקרוא או שימשיכו הלאה. כדי לכתוב כותרת שאף לקוח לא יכול להתעלם ממנה, צריך למשוך את תשומת הלב שלו, ליצור עניין ולספק תועלת ברורה.
אחת הדרכים ליצור כותרות מושכות תשומת לב היא להשתמש במילים כוחניות שמעוררות רגש. לדוגמה, מילים כמו "מדהים" ו"לא ייאמן" יכולות ליצור תחושה של אמפתיה וסקרנות. דרך נוספת ליצור עניין היא לשאול שאלות לצרכי מיקוד קריאה.
קריאה לפעולה היא החלק במסר השיווקי שמנחה את הקורא מה לעשות. קריאה לפעולה חייבת להיות ברורה, תמציתית וקלה לביצוע. הקריאה לפעולה צריכה להיות קשורה גם לתועלת בכותרת או בגוף המאמר.
דוגמה: "רוצה להכפיל את המכירות שלך תוך 30 יום בלבד? הירשם עכשיו כדי לקבל את הנוסחה המוכחת שלנו ותלמד כיצד למכור פי 3 יותר מהמתחרים שלך"
כתיבה שיווקית – טקטיקות שכנוע שעובדות מאז ומתמיד
יש הרבה טקטיקות שכנוע שעובדות ואינן מושפעות מסימני הזמן. טקטיקות אלו מבוססות על פסיכולוגיה אנושית וניתן להשתמש בהן כדי לשכנע לקוחות פוטנציאליים לנקוט בפעולה.
הוכחה חברתית – טקטיקה מס' 1 בכתיבה שיווקית
הוכחה חברתית היא טקטיקה שמטרתה להראות ללקוחות פוטנציאליים שאנשים אחרים השתמשו ונהנו מהמוצר או השירות שלך. ניתן לעשות זאת באמצעות המלצות של לקוחות, חוות דעת או קייס סטאדי.
תחושת המחסור (scarcity) – טקטיקה מס' 2 בכתיבה שיווקית
המחשת תחושת המחסור (scarcity) היא טקטיקה הכוללת יצירת תחושת דחיפות על ידי הגבלת הזמינות של מוצר או שירות. ניתן לעשות זאת על ידי שימוש בביטויים כמו "הצעה לזמן מוגבל" או "עד גמר המלאי".
סמכות – טקטיקה מס' 3 בכתיבה שיווקית
סמכות היא טקטיקה נוספת שניתן להשתמש בה כדי לשכנע לקוחות פוטנציאליים. על ידי מיצוב עצמי או מיצוב מותג כמומחה בענף. ניתן לבנות אמון עם הקהל על ידי הצגת הניסיון שלך בתעשייה.
כתיבה שיווקית – בחירת מילים נכונה:
בחירת המילים בכתיבה השיווקית בעלת השפעה משמעותית על אחוזי ההמרה שלך. לפעמים מילה אחת יכולה לעשות הבדל של שמיים וארץ. יש מילים מסוימות שמעוררות בקרב הקוראים תחושה חיובית, בעוד שמילים אחרות יכולות ליצור סלידה מהעסק שלך.
לדוגמה, מילים כמו "חינם", "חדש" ו"הצעה לזמן מוגבל" ידועות כממירות בטירוף. מצד שני, מילים כמו "קשה", "בעיה" ו"גרוע מכל" יכולות ליצור אסוציאציות שליליות עם העסק שלך.
כחלק מבחירת מילים נכונה, צריך לקחת בחשבון גם את קלות ההגייה של המילים ואת ההרמוניה שיש בין כל המילים שמרכיבות את המשפט.
מהו עקרון חדות עיניים (Eye Acuity)?
העקרון מתייחס למשיכה החזותית של החומרים השיווקיים שלך. כדי לשפר את eye acuity, יש להשתמש בתמונות באיכות גבוהה, בגופנים קלים לקריאה ובמסרים ברורים ותמציתיים. כדאי גם להשתמש בפסיכולוגיה של צבעים כדי ליצור תגובה רגשית ספציפית מהקהל שלך. לדוגמה, כחול מזוהה לעתים קרובות עם אמון ואמינות, בעוד אדום קשור לדחיפות והתרגשות.
ממה מורכב דף הבית ואיך זה מתקשר לכתיבה שיווקית?
דף הבית ברוב המקרים הוא הדף הראשון שלקוחות רואים כשהם ניגשים לאתר שלך, ולכן חשוב שישאיר רושם חיובי. דף הבית צריך לכלול הצעת ערך ברורה, כותרת משכנעת וקריאה לפעולה. יש לכלול גם הוכחות חברתיות, כגון ביקורות של לקוחות או המלצות, כדי לבנות אמון עם הקהל שלך.
בנוסף למרכיבים החיוניים הללו, דף הבית צריך להיות גם מושך ויזואלית וקל לניווט. יש להשתמש בתמונות באיכות גבוהה, בגופנים קלים לקריאה והיררכיה ברורה של מידע כדי להדריך את הקהל באתר.
מהם הדגשים ליצירת עמוד אודות שיוצר רגש חיובי אצל הלקוח?
כדי ליצור רגש חיובי אצל הלקוחות שלך, דף אודות צריך להתמקד בערכי המותג, במשימתו ובהצעת המכירה הייחודית (USP). אם חסר לך ידע בנושא מזמין אותך לקרוא מאמר שכתבתי לפני מספר שבועות שמדבר על הצעת מכר ייחודית.
בנוסף, יש לכלול גם הטאץ' האישי שלך, כגון תמונה של צוות העובדים או סיפור על איך המותג שלך התחיל.
אלמנטים נוספים שכדאי לשקול לכלול בדף אודות: המלצות של לקוחות, רשימה של הכשרות ומידע על ניסיון בשטח.
טיפים להגברת האמון בקרב לקוחות פוטנציאליים
אספקת מידע ברור ותמציתי על המוצרים או השירותים
ניסוח מעורפל שאינו מגדיר כראוי את ייעוד העסק עלול לעורר סלידה מהמותג שלך.
ערבות להחזר כספי או ניסיון חינם
אפשרות כזו מעניקה ללקוח תחושת ביטחון ולכן היא מומלצת.
תשלום מאובטח
להציג סמל מאובטח לצד כפתור הסליקה בשביל להציג ללקוחות סביבה בטוחה.
שירות לקוחות מתוקתק
מענה מהיר ומקצועי לפניות וחששות של לקוחות.
עקביות במסרים ובמיתוג שלך
תמיד להישאר רלוונטיים ובתודעה של הלקוחות שלך.
ויז'ואל
שימוש בתמונות ובסרטונים באיכות גבוהה כדי להציג את המוצרים או השירותים שלך.
כתיבת תוכן שיווקי שמעניק ערך מוסף:
לספק תוכן ערכי, כגון כפוסטים בבלוג או ערוצי הדרכה נוספים.
להראות נכונות לעזור:
לא תמיד יודעים איך לפתור בעיה שנתקל בה הלקוח, עצם זה שהוא יראה שיש לך נכונות לסייע לו לפתור את הבעיה זה יגרום לו יותר להתחבר אליך.
מהם שלבי העבודה בכתיבת תוכן שיווקי?
מחקר
מחקר שוק אודות קהל היעד והתחרות של העסק כדי למקד את צורת הכתיבה שלו.
תכנון
תוכנית לפרויקט, כולל מסרים, טון ומבנה הכתיבה.
ניסוח
יצירת טקסט, החל מחלקי התוכן הקריטיים ביותר, כגון כותרות או קריאות לפעולה.
עריכה
עריכה וחידוד הטקסט, כך שהוא יהיה ברור, תמציתי ומשכנע.
בדיקה
בדיקת גרסאות שונות של הטקסט כדי לקבוע איזו גרסה ממירה יותר.
סקירה
בדיקת הטקסט הסופי עם הלקוח כדי לוודא שהוא עונה על הציפיות שלו ומתאים למותג שלו.
פרסום
פרסום התוכן השיווקי.
כתיבה שיווקית – סיכום
כתיבה שיווקית מאפשרת לעסקים להציג את הצעת הערך של העסק שלהם בצורה אפקטיבית, לבנות אמון עם קהל הלקוחות ולשכנע לקוחות פוטנציאליים לקנות את המוצר או השירות שלהם כל פעם מחדש.
מקווה שעזרתי לך לקבל תובנות😊
אם היית רוצה לקצר את הדרך להצלחה ולהימנע מניסוי וטעייה – אשמח לעזור!
אמצא עבורך את מילות הלחש שיגעו ברגש של הקהל שלך ויובילו אותו בדיוק לאיפה צריך.
אם זה נשמע לך מתאים, מזמין אותך לגלול למטה ממש בקטנה ולהשאיר לי פנייה. מבטיח לחזור אליך בהקדם!
