קידום אתר אינטרנט הוא תהליך שבו הלקוחות נחשפים לנכס המקוון שיצרת. במאמר זה נדון בהמון נושאים, בין השאר נדגים כיצד צריך להיראות פוטר האתר, נדבר על AMP, שרתי אחסון, היסטוריית דומיינים, מה מדיניות הצגת תקנונים באתר בישראל, כיצד לתקן קישורים שבורים, מהו תוקף דומיין מומלץ ואיך ליצור טקסט עוגן.
אבל לפני שנצלול למים העמוקים, נתחיל מטבילה קלה במים הרדודים:
- קידום אורגני בגוגל – תהליך שבו משפרים את מיקום האתר בתוצאות החיפוש באמצעות תחזוקה נכונה והתאמה לדרישות של הפלטפורמה.
- קישורים נכנסים – קישורים מאתרים אחרים לאתר שלך.
במאמר הזה אני מתייחס לנושא הזה בהרחבה.
- מילות מפתח – ביטויים שבהם קהל היעד משתמש.
- אינדוקס אתרים – אינדקס אתר הוא מסד נתונים או אוסף של דפי אינטרנט שנסרקו וקוטלגו על ידי מנוע חיפוש. מטרת האינדקס היא להקל על המשתמשים למצוא מידע רלוונטי כאשר הם מבצעים שאילתת חיפוש.
כאשר משתמש מזין מונח חיפוש, מנוע החיפוש בודק את האינדקס שלו כדי למצוא דפי אינטרנט התואמים לשאילתה ומדרג אותם לפי הרלוונטיות. אינדקס האתר כולל מידע על התוכן של כל עמוד, כגון כותרת, מילות מפתח ומטא תיאורים וכן קישורים לדפים אחרים באתר ואתרים חיצוניים.
אינדקס האתר בסופו של דבר מאפשר למשתמשים למצוא במהירות את המידע שהם מחפשים.
- DNS – כמו ספר טלפונים לאינטרנט, שמתרגם שמות דומיין. מ-example.com לכתובת IP שמחשבים יכולים להבין.
- כתובת IP – מזהה מספרי ייחודי המשמש לזיהוי ותקשורת עם המכשיר, ומאפשר העברת נתונים בין מכשירים שונים דרך האינטרנט.
- URL – כתובת האתר. למשל:
www.tavasmedia.co.il.
לאחר שהכרנו מונחי יסוד בעולם השיווק דיגיטלי, נדבר על מחקר מילות מפתח:
מחקר מילות מפתח הוא אחד ההיבטים החשובים ביותר של קידום אתר אינטרנט. האסטרטגיה היעילה ביותר לקידום אורגני היא להשתמש במילות מפתח נפוצות שהלקוחות משתמשים בהן בשביל ליצור מצב שכאשר הם יחפשו מוצר או שירות שהעסק שלך
מציע, הם יגיעו אליך.
לרמת התחרות יש תפקיד משמעותי בהחלטה אילו מילות מפתח כדאי לקדם. אינדקס התחרות מודד כמה אתרים אחרים מקדמים אותה מילת מפתח.
קידום אתר אינטרנט: כיצד מילות מפתח יכולות ליצור תחזיות עסקיות?
לדוגמה:
יש לך מאמר שמכיל מילות מפתח עם נפח חיפוש של 20,000 לקוחות בחודש.
מתוך אותם 20,000 מתעניינים, נניח ש-5,000 נכנסו לאתר שלך.
מתוך 5,000 המתעניינים, נגיד ש-500 יצרו קשר עם העסק שלך.
מתוך 500 הפניות הללו, 250 פתחו את המייל והסתכלו על ההצעה העסקית
שלך ומתוך אותם 250, 100 אנשים ביצעו רכישה.
מילות מפתח מאפשרות לקבל אומדן למספר המבקרים שיכנסו לאתר ולפי נתונים סטטיסטיים לגלות כמה רוכשים ממך בפועל.
קידום אתר אורגני: כיצד לשפר את זמן השהייה באתר?
- לדאוג שהאתר יהיה קל לניווט: יש לוודא שהאתר קל לניווט בשביל לאפשר למבקרים למצוא את מבוקשם מהר ככל האפשר.
- הוספת עיצוב לאתר: מומלץ להשתמש בגרפיקה מקורית ומרהיבה כדי למשוך את תשומת הלב של המבקרים ולספק להם תחושת נינוחות.
- הטמעת קישורים פנימיים: קישור פנימי הוא הפנייה לדף אחר באתר מתוך האתר מסוים.
- תוכן סוחף: סטוריטלינג.
- מהירות טעינת האתר: אתר שנטען לאט לרוב גורם לשיעור יציאה גבוה. לכן, מומלץ לבצע אופטימיזציה למהירות האתר על ידי דחיסת תמונות, שימוש ברשת אספקת תוכן, ומזעור השימוש בתוספים ובסקריפטים.
גוגל מתגמלת עסקים שמתחשבים ברצון הלקוחות, בכך שמעניקה להם קדימות בתוצאות החיפוש על פני המתחרים.
אם נצלול קצת יותר עמוק, נבין שתוכן
איכותי נמדד בזמן שהייה ממושך:
לקוח שנכנס לתוכן מעפן – יוצא מיד.
לעומת זאת…
לקוח שקורא תוכן מעשיר, נשאר זמן רב.
איך יוצרים בידול עסקי בקידום אתר אינטרנט?
יצירת בידול עסקי מאפשרת לעסק שלך לצאת מהמשבצת התחרותית ולהפוך להיות אוטוריטה בתחומו. הנה כמה דרכים פרקטיות ליצור בידול עסקי בקידום אתרים:
להשתמש בהצעות ערך ייחודיות (USP): הצעת הערך היא מה שמייחד את העסק שלך מהמתחרים. יש לחבר משפט שמציג במדויק את התועלות והשימושים שהלקוחות שלך יקבלו מהשירות שהעסק שלך מציע.
באפשרותך לראות דוגמאות לכך בלחיצה על הטקסט המודגש כתיבה שיווקית.
להתמקד בקהל היעד: התמקדות ברצון הלקוחות מאפשרת ליצור תוכן המדבר ישירות אליהם. כמו כן, חשוב מאוד לראות גם מה הסטטוס של המתחרים.
לצורך ההסבר, אציג את מודל ה-3C של אומה שיעזור לך להבין איפה העסק שלך נמצא ביחס לתחרות:

כעת ננתח את המודל הזה:
א. העסק שלכם>הלקוחות שלכם – המצב האידיאלי בו העסק שלך מעניק ללקוח בדיוק את מה שהוא רוצה מבלי שהמתחרים נמצאים בתמונה (בתרשים זה אזור החפיפה שנקרא "בידול עסקי").
ב. העסק שלכם>המתחרים שלכם – האזור הכי מיותר במודל!
מה שחשוב במשוואה הזאת זה אך ורק הלקוחות שלכם והעסק שלכם הן ביחד והן לחוד (בתרשים זה אזור החפיפה שנקרא "למי אכפת?").
ג. העסק שלכם>המתחרים שלכם>הלקוחות שלכם – מתייחס למצב של שוק תחרותי עם מתחרים דומיננטיים שכולם יודעים מה הלקוחות רוצים. במצב כזה הדרך היחידה ליצור בידול עסקי היא ע"י הוזלת עלויות בשביל למכור יותר מהמתחרים (בתרשים זה אזור החפיפה שנקרא "מלחמת מחירים").
ד. המתחרים שלכם>הלקוחות שלכם – המצב הכי גרוע שיכול להיות עבור העסק שלך, בו הוא נמצא בעמדת נחיתות ולא מודע למה שהלקוחות רוצים, אך המתחרים יודעים זאת היטב. במצב הזה, המטרה היא לגלות מה הלקוחות רוצים ולאחר מכן להגיב למתחרים ולהילחם איתם על הלקוחות באמצעות השוואת מחירים (המטרה היא לעבור מהמצב המתואר בסעיף ד' לסיטואציה שמתרחשת בסעיף ג')
- להראות הוכחה חברתית: להשתמש בביקורות של לקוחות כדי להראות ללקוחות פוטנציאליים שהעסק אמין.
איך מתאימים אסטרטגיית קידום אתר אינטרנט לעסקים?
שלב 1: להגדיר את היעדים העסקיים שלך
מה ברצונך להשיג במהלך הפרסום שלך? האם מטרתך היא להגדיל את התנועה לאתר, לייצר לידים או לעורר
מודעות למותג?
שלב 2: להכיר את קהל היעד
מהם החששות והפחדים לצד הרצונות והתשוקות שלו.
הדרך הטובה ביותר להבין את זה היא באמצעות דוגמה.
לפניך דוגמה לטקסט שיווקי ממיר בטירוף בתחום הקוסמטיקה.
הדוגמה הזאת מראה בדיוק איך מובילים את הלקוח להגשים את הרצונות התשוקות שלו באמצעות העמקה בכאב שלו.
הינה הדוגמה: חברה שמוכרת קרם להסרת קמטים – "קרם מהפכני לחיסול קמטים שמשיב את יופי הנעורים תוך שבועיים החל מהיום!".
שלב 3: לבחור את סוג התוכן שלך
לא מספיק רק לדעת איפה לפרסם, אלא צריך לתכנן אילו מסרים להעביר ללקוחות ובאיזו דרך להנגיש אותם.
למשל, עסק מסוג אתר חנות יספק ללקוחות מידע באתר וגם דרך דואר פרסומי במטרה להחזיר את הלקוחות לחנות ע"י שליחת מסרים בנוגע למבצעים חדשים, שליחת קופונים לעודד רכישה חוזרת ועוד…
כמובן שיש עוד מלא דרכים יעילות לפרסום, זו רק טעימה קטנה.
שלב 4: לפתוח יומן תוכן
יש לנהל יומן תוכן אשר יכיל את רשימת התכנים שהעסק יפרסם. הינה 3 כלים פופולריים לדוגמה:
- Buffer: מאפשר לתזמן פוסטים לפלטפורמות מדיה חברתיות מרובות, ומספק תובנות שיעזרו לך למדוד את הצלחת התוכן.
- Later: זהו כלי תזמון שתוכנן במיוחד עבור אינסטגרם. אפשר להעלות תמונות טקסטים מראש ולתזמן אותם למועד הרצוי.
- CoSchedule: זהו לוח שנה לשיווק תוכן המאפשר לתכנן ולתזמן פוסטים בבלוג, עדכוני מדיה חברתית, מסעות פרסום בדוא"ל ועוד. הכלי הזה גם מתממשק לוורדפרס ולעוד פלטפורמות נוספות.
שלב 5: שיפור מיקום האתר בתוצאות החיפוש
יש להקפיד לשלב ביטויים רלוונטיים בתוכן ולשפר את תיאורי המטא תוך שימוש בכותרות ובתתי כותרות כדי שהתוכן יעמוד בדרישות של מנועי החיפוש.
שלב 6: מדידת ההצלחה שלך:
חשוב לנתח את תוצאות הפרסום כדי לראות כיצד העסק מתקדם לעבר היעדים העסקיים. יש לעקוב אחר תנועת הגולשים באתר, כמות התגובות ושיעורי ההמרה כדי לזהות מה עובד ומה לא.
לדוגמא:
נניח שיש לך עסק לטיפוח חיות מחמד והמטרה שלך היא לייצר יותר לידים דרך האתר.
לאחר מחקר, החלטת ליצור פוסט בבלוג שמכוון לבעלי חיות מחמד שמתעניינים במוצרי טיפוח טבעיים לחיות מחמד.
רשמת פוסט בבלוג למטרת קידום אתר אינטרנט ועל ידי הכללת מילות מפתח רלוונטיות ומטא תיאור משכנע – הגעת
ללקוחות.
לאחר פרסום הפוסט בבלוג, בחנת את מידת ההצלחה שלו. לצורך העניין הגיעו לאתר 500 מבקרים בחודש הראשון. מתוך אותם 500 מבקרים, 50 ממלאים טופס לידים. מכאן ניתן להסיק ששיעור המרה עומד על 10%.
המטרה היא תמיד לשאוף לרמת יעילות מקסימלית של האתר ותכניו.
מדריך שלב אחר שלב לשימוש ב–Cloudflare
Cloudflare היא רשת אספקת תוכן
פופולרית המציעה מגוון תכונות אבטחה
ושיפור ביצועים עבור אתרי אינטרנט.
להלן מדריך שלב אחר שלב כיצד
להשתמש ב-Cloudflare עבור האתר
שלך:
שלב 1: הרשמה ל–Cloudflare
הצעד הראשון הוא להירשם לחשבון.
ניתן להירשם בחינם או לבחור באחת מהתוכניות בתשלום שלהם.
שלב 2: הוספת האתר שלך
יש להזין את כתובת האתר שלך ולפעול לפי ההנחיות להשלמת תהליך ההגדרה.
שלב 3: הגדרות האבטחה שלך
Cloudflare מציעה מגוון תכונות אבטחה כדי להגן על האתר שלך מפני התקפות זדוניות. יש לבחור את הגדרות האבטחה המתאימות ביותר לצרכי האתר שלך.
שלב 4: להגדיר DNS
עליך לנתב את הDNS לשרתים של קלאודפלייר מתוך שרת האחסון שלך.
בשביל לעשות זאת יש לבצע את הפעולות הבאות:
- כניסה ללוח הבקרה של חברת הדומיין – המקום שבו רכשת את הדומיין שלך. למשל:
GoDaddy, Namecheap, Box וכו'..
- למצוא את הגדרות ה-DNS שלך – ההגדרות הנ"ל בדרך כלל ממוקמות בממשק ניהול החשבון.
- לשנות את שרתי השמות לשרתי השמות של קלאודפלייר שתספק לך שני שרתי שמות לשימוש. בתהליך בדר"כ עליך להחליף את שרתי השמות הקיימים בשרתי השמות של קלאודפלייר.
- לשמור את השינויים שלך – לאחר שעדכנת את שרתי השמות, יש לשמור את השינויים ולהמתין עד שהשינויים ב-DNS יתעדכנו. זה יכול לקחת בין כמה דקות לכמה שעות, תלוי ברשם הדומיינים.
לאחר שהשינויים יתפרסמו, התנועה לאתר תגיע מהשרתים של קלאודפלייר.
Cloudflare תשמור את תוכן האתר שלך במטמון, תגן עליו מפני איומים ותעזור לשפר את הביצועים הכוללים שלו.
קלאודפלייר מספקת הוראות מפורטות כיצד לעשות זאת עבור מגוון ספקי דומיינים. לאחר אימות הדומיין שלך, יהיה ביכולתך להגדיר אבטחה ונתוני ביצוע רצויים.
כדי להפיק את המיטב מהשירותים של קלאודפלייר, חשוב להבין את התכונות שלה וכיצד להשתמש בה ביעילות. לדוגמה, ניתן להגדיר כללי עמוד כדי לשלוט כיצד היא תטפל בדפים באתר שלך, או להשתמש בתכונת Workers כדי להוסיף קוד מותאם אישית שפועל ברשת הקצה שלה.
לסיכום, Cloudflare הוא שירות שיכול לשפר מאוד את האבטחה באתר, לשדרג את הביצועים ולהגביר את האמינות באתר שלך.
חיבור האתר ל-Google Search Console:
חיבור האתר לסרץ' קונסול הוא צעד חשוב שמספק תובנות על האופן שבו משתמשים מקיימים אינטראקציה עם האתר שלך. בנוסף, הכלי הזה מאפשר לנתח בעיות שפוגעות בדירוג האתר שלך ולטפל בהן.
לפניך מדריך מקיף ומעשי שיכווין אותך כיצד לחבר את האתר שלך לגוגל סרץ' קונסול:
- הרשמה לסרץ' קונסול – יש להיכנס באמצעות חשבון Google שלך או ליצור חשבון ג'ימייל חדש ואיתו להתחבר לממשק.
- הוספת האתר לסרץ' קונסול -ללחוץ על "הוסף נכס" ולהזין את כתובת האתר ואז ללחוץ על "הוסף".
- אימות בעלות על האתר שלך – סרץ' קונסול צריכים לאמת את זהותך.
נכיר שתי דרכים אפשרויות לאימות בעלות:
דרך א': העלאת קובץ HTML לאתר עם מטא תגיות.
דרך ב': שימוש בחשבון Google Analytics שלך (בהמשך אפרט כיצד לחבר גוגל אנליטיקס).
- לשלוח את מפת האתר שלך – לאחר אימות האתר, עליך לשלוח את מפת האתר לגוגל סרץ' קונסול. מפת אתר היא קובץ שמפרט את כל הדפים באתר האינטרנט שהיית רוצה שגוגל תסרוק ותאנדקס.
בשביל ליצור מפת אתר דרך
Sitemap XML, יש לעקוב אחר ההנחיות הבאות:
שלב ראשון: ליצור רשימה של כל הדפים באתר – הצעד הראשון ליצירת מפת אתר הוא יצירת רשימה של כל הדפים באתר. זה יעזור להבטיח שכל הדפים כלולים במפת האתר. יש ליצור קובץ חדש, לקרוא לו "sitemap.xml" ולעקוב אחר ההוראות ליצירת קובץ Sitemap XML.
שלב שני: לבנות קובץ
Sitemap XML – הקובץ צריך להיות בנוי בצורה ספציפית, כאשר כל כתובת URL רשומה בתג "url". לכל כתובת צריכה להיות תג "loc" עם כתובת הדף, כמו גם תגיות "lastmod" ו-"changefreq".
שלב שלישי: הוספת כתובות האתרים ל-Sitemap – בקובץ ה-Sitemap XML, יש להוסיף את כל כתובות ה-URL של הדפים באתר שלך המוקפים בתגיות "url" עם תגיות "loc" עבור כל כתובת אתר.
שלב רביעי: לייצא את הקובץ – לשמור את הקובץ בספריה של האתר שלך, כך שלמנוע החיפוש יהיה קל לאתר אותו.
שלב חמישי: לשלוח את קובץ ה-Sitemap XML לגוגל – כדי לעשות זאת:
א. לגשת למסך הראשי בגוגל סרץ' קונסול שלך
ב. לבחור את האתר שלך ולנווט ללשונית Sitemaps.
ג. ללחוץ על "הוסף/בדוק מפת אתר" ולהזין "sitemap.xml"
ד. להקיש על "שלח".
בשלב זה, גוגל תעבד את מפת האתר ותתחיל להשתמש בה כדי לסרוק ולהוסיף את האתר שלך לאינדקס.
ה. לעבור ל-Sitemaps של סרץ' קונסול וללחוץ "הוסף/בדוק Sitemap", להזין את כתובת מפת האתר וללחוץ על "שלח".
- בקרה – מספר הקליקים, שאילתות שמביאות תנועה ועוד…
מעקב קבוע אחר ביצועי האתר בגוגל סרץ' קונסול תורם לשיפור הדירוג ולחוויית משתמש עבור המבקרים.
קידום אתרים: חיבור לגוגל
אנליטיקס:
חיבור האתר שלך לגוגל אנטיליקס הוא שלב חשוב בהבנת הביצועים, התנהגות המבקרים ומקורות התנועה של האתר שלך. לשם כך הכנתי מדריך מקיף ומעשי שינחה אותך כיצד לחבר את האתר שלך לגוגל אנליטיקס ולהבטיח בקרה מלאה על האתר והלקוחות שמבקרים בו.
שלב א' – הרשמה:
יש להיכנס באמצעות חשבון גוגל שלך. מהרגע שהתחברת תהיה לך אפשרות לגשת לגוגל אנליטיקס ולנהל אותו.
שלב ב' – יצירת נכס חדש:
יש ללחוץ על הלחצן "מנהל" בתחתית התפריט הימני. לאחר מכן, תחת העמודה "נכס", ללחוץ על התפריט הנפתח ולבחור ב-"צור נכס". שם יש למלא את הפרטים הנדרשים, כגון שם האתר שלך, כתובת האתר וקטגוריית התעשייה. פעולה זו תיצור נכס חדש שמכיל את הנתונים המצטברים, תנתח אותם ותספק תובנות אודותיהם.
שלב ג' – הוספת קוד מעקב לאתר:
לאחר יצירת נכס חדש, יתקבל קוד מעקב שיש להוסיף לקוד ה-HTML של האתר שלך. ניתן לעשות זאת בכמה דרכים שונות, אך השיטה הקלה ביותר היא להשתמש בתוסף או בכלי שיוסיף עבורך את הקוד באופן אוטומטי.
אם העסק שלך לא משתמש ב-CMS,
אפשר להוסיף קוד ישירות לקוד
ה-HTML של האתר.
שלב ד' – וידוי בקרה:
לבדוק אם יש מבקרים פעילים. אם יש, סימן שהכלי עוקב אחר האתר שלך.
שלב ה' – ניתוח הדוחות השונים:
יש מגוון דוחות לניתוח ביצועי האתר ולוחות מותאמים אישית שעוזרים לפקח על מדדי הביצועים.
שלב ו' – הגדרת יעדים ומסננים:
חשוב להגדיר יעדים ומסננים כדי לעקוב אחר פעולות או התנהגות ספציפיים באתר שלך. לדוגמה, ניתן להגדיר מעקב אחר כמה מבקרים שנרשמים לניוזלטר שלך או מבצעים רכישה.
ניתן גם להגדיר מסננים כדי לא לכלול מקורות תנועה או כתובות IP מסוימים מהדוחות שלך.
שלב ז' – זיהוי בעיות ותיקונן:
באפשרותך להתחיל לנתח את הנתונים שלך ולבצע שיפורים בביצועי האתר, התנהגות המבקרים ומקורות התנועה של האתר שלך. ניטור קבוע של ביצועי האתר ב-Google Analytics יספק לך תובנות חשובות לגבי מקורות התנועה של האתר, התנהגות המבקרים ושיעורי ההמרות.
המדדים הללו יעזרו לך לקבל תובנות לגבי כל מרכיבי האתר: התוכן, העיצוב והאסטרטגיות השיווקיות של האתר.
SEMrush או Ahrefs הם כלים המאפשרים לעקוב אחר הדירוג לפי מילות מפתח.
קידום אתר: Ahref למעקב מיקומים
שלב 1: להירשם לAhrefs:
להתחבר וללחוץ על הכפתור "התחל עכשיו". Ahrefs מציעה גרסת ניסיון בחינם, שתעניק לך גישה לכל התכונות של הכלי לזמן מוגבל.
שלב 2: להוסיף את האתר:
ללחוץ על " Add a new project" בלוח המחוונים. שם להזין את כתובת האתר שלך וללחוץ על "Next".
לאחר מכן, Ahrefs תבקש ממך לאמת את בעלות האתר על ידי הוספת פיסת קוד קטנה לכותרת האתר שלך.
שלב 3: הגדרת מעקב אחר מיקום:
יש ללחוץ על כפתור "Rank Tracker" בתפריט השמאלי. לאחר מכן יש ללחוץ " Add a new project " ולבחור את האתר שלך מהתפריט הנפתח.
לאחר מכן, יהיה עליך לציין את המיקום שאחריו ברצונך לעקוב. אפשר לבחור מדינה, עיר או אפילו מיקוד ספציפי. לאחר מכן, Ahrefs יציג לך את תוצאות החיפוש עבור המיקום שבחרת.
שלב 4: הוספת מילות מפתח למעקב
כדי להוסיף מילות מפתח, יש ללחוץ על כפתור "Add keywords" ולהזין את מילות המפתח הרלוונטיות.
אין הגבלה לכמות מילות מפתח שניתן להוסיף, אבל חשוב לבחור מילות מפתח שרלוונטיות לאתר שלך. Ahrefs יראה לך את נפח החיפוש עבור כל מילת מפתח, כמו גם את הקושי בדירוג מילת המפתח.
שלב 5: לעקוב אחר מיקום האתר שלך
Ahrefs יציג כיצד האתר שלך מדורג עבור כל מילת מפתח במיקום שבחרת, כמו גם כיצד הדירוג שלך השתנה לאורך זמן.
מומלץ להגדיר התראות בדוא"ל שיודיעו לך כאשר דירוג האתר משתנה באופן משמעותי. לשם כך, יש ללחוץ על כפתור "Alerts" בתפריט השמאלי ולאחר מכן על "Create new alert". שם עליך לבחור את סוג ההתראה שברצונך ליצור (למשל, "Ranking Changes").
לבסוף, לבחור את האתר והמיקום ולהגדיר קריטריונים להתראה. למשל: "Notify me when my website
moves up or down by 5 or more
positions".
שלב 6: לנתח את נתוני המיקום של האתר שלך
Ahrefs מספקת שפע של נתונים בנוגע למיקום האתר שלך, כולל דירוגים עבור מילות מפתח שונות, נפח חיפוש וניתוח מתחרים. מומלץ להשתמש בנתונים אלה כדי לזהות הזדמנויות לשפר את מיקום האתר שלך.
לדוגמה, אפשר להשתמש ב-Arefs כדי לזהות מילות מפתח שבהן האתר שלך מדורג נמוך ולהתמקד בשיפור התוכן שלך עבור מילות מפתח אלו.
אפשרי גם להשתמש ב-Arefs כדי לנתח את אסטרטגיות המיקום של המתחרים שלך ולראות מה הם עושים כדי להתמקם גבוה בתוצאות החיפוש.
קידום אתר אינטרנט: Canonical
הכתובת שברצונך להציג בחיפושים.
למה צריך קנוניקל בקידום אתרים?
נגיד שיש לך אתר תדמית שמורכב מארבעה דפים:
1. דף הבית – הדף הראשי
2. דף אודות – חזון עסקי ופרטים ליצירת קשר.
3. השירותים שלנו – מידע אודות המוצרים או השירותים של העסק.
4. צרו קשר – דף שבו יש פרטים ליצירת קשר ודרכי הגעה למקום (עבור עסקים שמקבלים פגישות).
הקנוניקל בעצם אומר לגוגל איזה דף היית רוצה שיוצג למשתמשים שמחפשים מונח חיפוש שמופיע בכמה דפים שלך. כך באפשרותך לוודא שהקהל יגיע לדף הרצוי באתר ולא לדף שאונדקס בחיפושים.
rel="canonical" אומר למנועי חיפוש שזו הכתובת הרשמית.
קידום אתר אינטרנט: מהו המבנה אידיאלי למאמר?
- כותרת מושכת שמציגה את נושא המאמר – לדוגמה: "סודות המקצוע נחשפים! – עד כמה באמת מורכב לקדם אתר אינטרנט?".
- הקדמה עם סקירת תוכן המאמר – למשל: "יש עליה בביקוש לקידום תוכן ומיום ליום, הצורך הולך וגובר."
- כותרות משנה המחלקות את המאמר לאזורים – במקום לרשום רק כותרות ראשיות שמדברות על נושא כללי כמו "קידום אתר אינטרנט", כדאי שיהיו גם כותרות שמתייחסות לתתי נושאים שהתחום הזה כולל, עם שאלות מיקוד באופן שנעים לעין ומקל על המשתמשים לעקוב אחר נושאי הפסקאות השונות.
דוגמאות המציגות את ההבדלים בין כותרת ראשית לתת כותרת?
דוגמה א':
כותרת ראשית: "יוגה – הנוסחה לאריכות ימים"
כותרת משנה: "איך תרגול יוגה יכול לשפר את הבריאות הגופנית והנפשית שלכם"
דוגמה ב':
כותרת ראשית: "המקום שהכל קורה בו: המדיה החברתית"
כותרת משנה: "איך פלטפורמות כמו פייסבוק ואינסטגרם משנות את כללי המשחק?"
- פסקאות מתומצתות.
- מסקנה שמסכמת את הנושאים המרכזיים של המאמר ונותנת חומר למחשבה עבור הקוראים.
קידום אתר: איך לשפר תוכן באמצעות רגש?
כשמדברים על רגש, חשוב להבין שהכוונה היא לא לרגש בלשון יחיד, אלא לרגשות ברבים. פעם לגרום לקורא להחסיר פעימה כשהוא מרותק לסיפור ובפעם השנייה להפתיע אותו עם משפט הומוריסטי שגורם לו לצחוק.
אז איך עושים את זה בעצם?
ובכן…
יש כמה שיטות:
- סטוריטלינג: שימוש בסיפור מעורר רגשות. ליצור דמות שדומה מאוד לקהל היעד בשביל שהלקוח יוכל להתחבר לעסק.
לשם כך, נדרשת מיומנות רבה בניתוח והבנה של קהל היעד ברמה ששולטים בארבעת נקודות המפתח:
א. רצונות הלקוח – אלו הדברים שהלקוח מעוניין בהם, חושק בהם או מאחל להם. הדברים הללו עשויים להיות מוצרים או שירותים ספציפיים, חוויות, תוצאות או פתרונות.
דוגמה: לקוח מעוניין בחיבור אינטרנט מהיר ואמין המאפשר לו להזרים סרטים ותוכניות טלוויזיה ללא הגבלה.
ב. תשוקות הלקוח: אלו הדברים שהלקוח אוהב, נהנה או מתלהב מהם.
דוגמה: לקוח מרגיש נלהב במיוחד כשהוא בטיול בחיק הטבע ומחפש ציוד ולבוש המאפשרים לו ליהנות מפעילויות אלו בנוחות ובבטחה.
ג.חששות הלקוח: אלו הדברים שהלקוח מודאג מהם או מהסס לעסוק בהם. הבנת החששות של הלקוח יכולה לעזור לעסק להתמודד עם התנגדויות ולבנות אמון עם הקהל.
דוגמה: לקוח נמצא בבנק בעל דפוסים מיושנים המייצגים חשיבה לא אקולוגית. זה מתבטא בכך שהתקשורת עם הלקוחות נעשית באמצעות נייר מכתבים שנשלח בדואר. בעקבות זאת, הלקוח מרגיש שהוא לא מרוצה מהבנק שלו בגלל אותם דפוסים מיושנים ושוקל לעזוב אותו.
ד.הפחדים של הלקוח: זה מתייחס לרגשות השליליים ולהשלכות הפוטנציאליות שלקוח רוצה להימנע או למזער. לדוגמה: לקוח חושש להונאה או שהמידע האישי שלו יידלוף מהמערכת בעת ביצוע רכישות מקוונות, ולכן הוא נותן עדיפות לשימוש באמצעי תשלום מאובטח מאתרים בעלי מוניטין.
- שימוש במילים חזקות:
מילים משפיעות על הרגש ובכתיבה חשוב שהרגש יהיה חיובי.
לדוגמה: "אנו מבטיחים שתאהב את המוצר שלנו – אם לא קבל את כספך בחזרה!"
- המילה "מבטיח" היא מילה חזקה מאוד. היא בדרך כלל תורמת להפחתת הפחד שיש ללקוחות מלהזין פרטים רגישים באתרים לא מוכרים.
לכן, לקוחות שיראו שיש באתר לא מוכר תשלום מאובטח ושמופיע משפט כמו "אנו מבטיחים…קבל את כספך בחזרה!" ירגישו הרבה יותר בטוחים ויתחיל להיבנות אמון בין הלקוח לעסק.
- חוויות אישיות: שיתוף חוויות אישיות יכול ליצור חיבור עם הקהל ולעורר רגשות.
דוגמה:
"כשהתחלתי לעבוד בענף הזה, נלחמתי בשיניים כדי ליצור לעצמי שם.
היו לי הרבה ספקות ופחדים, ולפעמים הרגשתי שלעולם לא אצליח.
אבל המשכתי לדחוף את עצמי קדימה וללמוד מטעויות,
חיפשתי מדריכים שיעזרו לי להשתפר, עד שבסופו של דבר, התחלתי לראות הצלחה מסוימת.
זה לא היה קל!
אבל במבט לאחור, אני גאה בעצמי על הדרך שעברתי ואני כל כך נלהב לעזור לאנשים כמוך להשיג את המטרות שלהם
ולהתגבר על האתגרים שבדרך!
אני יכול להגיד לך בלב שלם, לא משנה כמה קשה לשאת את המסע הזה אתה תראה שבסוף זה יהיה ישתלם ואתה תודה לי!"
- שילוב הומור: לדוגמה: חברת ג'ל לשיער: "לרגל יום הגבר הבינלאומי החלטנו לצאת במבצע שיעמיד לכם את השערות: המבצע על כל מוצרי טיפוח לשיער במחלקת הגברים ותקף רק להיום עד גמר המלאי!"
קידום אתר אינטרנט בשיטת AMP
דפי AMP נטענים במהירות גבוהה במיוחד, אך מגיעים עם מגבלות עיצוב ופונקציונליות.
יתרונות ב-AMP
1. זמני טעינה מהירים במיוחד
דפי AMP נטענים מהר מאוד בזכות מבנה מינימליסטי, מה שיכול לשפר את חוויית המשתמש, במיוחד באזורים עם רשת סלולר חלשה.
2. ביצועים טובים יותר במובייל
AMP נבנה במקור כדי לתת מענה לשימוש גובר במכשירים ניידים, ולכן המהירות והיציבות שלו עשויים לתרום להתנהגות משתמש טובה יותר.
חסרונות השימוש ב-AMP
1. מגבלות עיצוב ופונקציונליות
דפי AMP מוגבלים מאוד מבחינת עיצוב, אנימציות, סקריפטים, אלמנטים אינטראקטיביים ועוד. כתוצאה מכך, אתרים יכולים להיראות פחות מושקעים ופחות תואמים למיתוג.
2. כבר לא מעניק יתרון בקידום אתרים
בעבר AMP היה תנאי להופעה בקרוסלת “Top Stories”.
כיום Google מתמקדת ב-Core Web Vitals, מהירות, יציבות ו-UX ללא קשר ל-AMP.
3. מורכבות הטמעה ותחזוקה
הטמעת AMP מגדילה עלויות תחזוקה.
4. בעיות מעקב וניתוח
AMP עלול להגביל נתונים אנליטיים, לייצר כפילויות דפים וליצור צורך בהגדרות מורכבות כדי לעקוב אחר משתמשים בצורה עקבית.
התרומה של AMP לקידום אתר בתכלס:
כלי שיכול לשפר מהירות טעינה במכשירים ניידים. אך, כיום בשנת 2025 הוא אינו מספק יתרון SEO אמיתי, ומציע ערך מוגבל עבור רוב האתרים. בנוסף, מאחר שגוגל כבר לא מזהה AMP כגורם דירוג משמעותי, מומלץ לרוב האתרים להתמקד באופטימיזציה של מהירות בעזרת כלים מודרניים אחרים (כמו דחיסת תמונות, Cache, CDN) במקום להישען על AMP.
האם היסטוריית הדומיין
משפיעה על הדירוג?
כן. במיוחד אם יש היסטוריה שלילית.
מנגד, אם יש היסטוריה חיובית תהיה לכך השפעה חיובית על דירוג האתר.
קידום אתרים בעזרת Screaming Frog:
סקרימינג פרוג הוא כלי המאפשר לסרוק ולנתח אתרים. להלן מדריך כיצד להשתמש בסקרימינג פרוג:
- הורדה והתקנה: לאחר ההתקנה, יש לפתוח את התוכנה.
- הזנת כתובת האתר: יש להזין את כתובת האתר בשדה " Enter a URL for the crawl" – זו כתובת שברצונך לסרוק. ללחוץ על Start כדי להתחיל
בסריקה.
- ניתוח דוח הסריקה: ליקויים באתר.
- Overview: הלשונית מסכמת את מבנה האתר, כולל הדפים, הקישורים וכו'…
- page titles: הלשונית מאפשרת לנתח את כותרות העמודים של כל עמוד באתר. באמצעותה ניתן לזהות כותרות עמודים חסרות או כפולות.
- תיאורים: תיאורים בעייתיים.
- Header Tags: לזיהוי תגי כותרת חסרים\כפולים.
- Images: לנתח תמונות באתר.
- Links: לניתוח קישורים כדי לזהות קישורים שבורים\דפים עם הרבה קישורים.
- Response codes: הלשונית מאפשרת לזהות כל עמוד באתר המחזיר קוד סטטוס המציין קישור שבור.
- Custom: מאפשרת ליצור דוחות מותאמים אישית.
- ייצוא דוח הסריקה: ניתן לייצא דוח סריקה לקובץ CSV לניתוח
נוסף.
כיצד תוקף הדומיין משפיע על קידום אתר אינטרנט בגוגל?
בעלי עסקים שרוכשים דומיין לתקופה קצרה של עד שנתיים מתויגים כאתרים זמניים ולעיתים כאתרי ספאם. לכן, מומלץ לרשום את הדומיין שלך למשך 2-3 שנים לפחות.
מה זה טקסט עוגן, למה זה נחוץ לקידום אתר ואיך יוצרים אותו?
ניתן להשתמש בטקסט עוגן לשתי מטרות:
- הפניית משתמשים מדף אחד לאחר: כאשר טקסט עוגן משמש כהיפר-קישור, לחיצה עליו יכולה להפנות את המשתמש לעמוד אחר באותו אתר או לאתר אחר לגמרי.
- הפניית משתמשים לאזור אחר באותו עמוד: ניתן להשתמש בטקסט עוגן גם כדי להפנות משתמשים לקטע אחר של אותו עמוד.
קישור פנימי וטקסט עוגן – מה הקשר ביניהם?
קישור פנימי וטקסט עוגן שמפנה מדף אחד באתר לאחר זה לא בדיוק אותו דבר, למרות שיש ביניהם קשר הדוק.
קישור פנימי הוא היפר-קישור המחבר עמוד אחד של אתר אינטרנט לעמוד אחר באותו אתר. זה יכול לשמש כדי לעזור למשתמשים לנווט בין דפים שונים של אתר אינטרנט, וגם כדי לעזור למנועי החיפוש להבין את המבנה וההיררכיה של תוכן האתר.
טקסט עוגן, לעומת זאת, הוא הטקסט הניתן ללחיצה בתוך ההיפר-קישור שמשתמשים יכולים ללחוץ עליו כדי לגשת לדף המקושר. ניתן להשתמש בטקסט עוגן הן עבור קישורים פנימיים והן עבור קישורים חיצוניים.
במקרה של קישור פנימי המפנה מדף אחד באתר לאחר, טקסט העוגן משמש בדרך כלל לציון התוכן שהדף המקושר מכיל. לדוגמה, אם פוסט בבלוג מכיל קישור למאמר אחר באותו אתר, טקסט העוגן עשוי להיות משהו כמו "למידע נוסף על נושא X במאמר קשור זה".
לכן, בעוד שקישור פנימי וטקסט עוגן המפנה מדף אחד באתר לאחר הם מושגים קשורים, הם לא בדיוק אותו דבר. הקישור הפנימי הוא ההיפר-קישור המחבר בין שני הדפים, בעוד שטקסט העוגן הוא הטקסט בתוך הקישור שהמשתמש לוחץ עליו כדי לגשת לעמוד המקושר.
להלן מדריך מעשי ליצירת
טקסט עוגן:
- שימוש בטקסט תיאורי: יש לבחור טקסט עוגן שמתאר את תוכן הדף המקושר.
- לשמור על זה קצר: טקסט עוגן צריך להיות מקסימום 5-6 מילים.
- לא להגזים: להימנע מקישורים עם אותו טקסט עוגן כי זה עלול להיראות ספאמי.
- לנסח את התוכן בצורה טבעית: הניסוח צריך להישמע טבעי.
קידום אתר: הטעויות שעסקים עושים
- טקטיקה לפני אסטרטגיה – התמקדות בפעולות בודדות מבלי להתחשב בתוכנית הכוללת.
- אי הכרת קהל היעד – אי הבנת הדמוגרפיה או האינטרסים של קהל הלקוחות.
- אי הצבת יעדים ברורים – היעדר תוכנית שיווקית מסודרת לאורך מסע הפרסום.
- אי מעקב אחר התוצאות – כשל במדידה וניתוח של יעילות המהלך השיווקי.
- הזנחת תדמית המותג – כישלון בביסוס זהות מותג עקבית ומוכרת.
- אי בשקעה בקידום – חוסר פעילות שיווקית והיעדר השקעה בשיפור מיקומו בתוצאות החיפוש.
- חוסר ניצול של פוטנציאל הנכס – חוסר רצון להשתפר ולבצע שינויים במטרה לשפר את יחס ההמרה באתר.
- חוסר ניצול המדיה – היעדר אינטראקציה עם עוקבים.
- התעלמות מאופטימיזציה לנייד – התוכן לא מונגש למשתמשים במובייל.
- אי ניצול הזדמנויות לחשיפה מסיבית – חוסר רצון לשתף פעולה עם משפיענים לקידום המותג.
- משפך עם חורים – חוסר השקעה בבניית דף מכירה ממיר בטירוף שמנחה את הלקוחות מה הצעד הבא לאורך כל תהליך המכירה.
- התמקדות ברווחים לטווח קצר – תעדוף רווחים מיידיים על פני צמיחה לטווח ארוך.
- גישה עסקית מוטעית – מיקוד בעשיית רווחים ולא במתן שירות אדיב ומקצועי ללקוחות.
- אי ניצול הפוטנציאל שיש לתוכן מבוסס וידאו – אי ניצול יוטיוב\טיקטוק ככלי פרסומי באמצעות סרטוני וידאו.
צ'קליסט לקידום אתר אינטרנט
- מחקר מילות מפתח ומיקוד
- אופטימיזציה של תג כותרת ומטא תיאור
- אופטימיזציה של תוכן למנועי חיפוש ולמשתמשים
- אופטימיזציה של מבנה קישור פנימי
- אופטימיזציה של תמונות
- אופטימיזציה לנייד
- אופטימיזציה טכנית: תיקון קישורים שבורים ושגיאות סריקה, יצירת מפת אתר ואופטימיזציה של Robots.txt.
קידום אתר אינטרנט באמצעות Yoast SEO:
Yoast SEO הוא תוסף לוורדפרס שעוזר באופטימיזציה בדף. להלן מדריך מקיף לשימוש ב-Yoast SEO ברמת מומחה:
- יש להתקין ולהפעיל את התוסף באתר ע"י ביצוע הפעולות הבאות:
א': כניסה ללוח הבקרה של וורדפרס>תוספים>תוסף חדש>הזנת שם התוסף " Yoast SEO" בשורת החיפוש>Enter
ב': לחיצה על התקנה>הפעלה - שימוש בכרטיסיית "תכונות" כדי להפעיל או להשבית תכונות ספציפיות של הפלאגין, בהתאם לצרכים שלך.
- מעבר לכרטיסיית "אבטחה" כדי להפעיל או להשבית את עורך הקבצים ולהפעיל את "יומן שקיפות האישורים".
- לחיצה על "הגדרות תצוגת החיפוש" כדי להגדיר כיצד האתר שלך יופיע בתוצאות החיפוש.
- שימוש "בהגדרות כלליות" כדי להגדיר את שם האתר שלך, תו המפריד ותיאורי המטא.
- ב"הגדרות מדיה" חשוב להגדיר כיצד התוסף יטפל בקבצי מדיה באתר שלך.
- הגדרות טקסונומיות נוגעות לאופן ההתייחסות לקטגוריות ותגים.
- שימוש ב"הגדרות הארכיון" כדי להגדיר כיצד התוסף מטפל בדפי ארכיון.
- בהגדרות "Breadcrumbs" ניתן להגדיר כיצד התוסף יבחן את הניווט ב-breadcrumbs באתר שלך.
- ב"הגדרות ה-RSS" מגדירים כיצד התוסף מטפל בעדכוני RSS.
- הגדרות סרץ' קונסול מחברות את האתר ל-Google Search Console.
- ב"הגדרות הסושיאל" ניתן להגדיר כיצד הפלאגין יתנהג כשיבחין במטא נתונים של מדיה חברתית באתר שלך.
- ליצור פוסט או עמוד חדש.
- לגלול למטה אל תיבת המטא של Yoast SEO ולהתחיל לבצע אופטימיזציה לתוכן ע"י התייחסות לטיפים של התוסף.
- להזין ב-Focus Keyword את הביטוי העיקרי שברצונך לקדם.
- להשתמש בניתוח SEO.
- לבצע אופטימיזציה של הכותרת והמטא תיאור עבור מילת המפתח שלך.
- שימוש בתצוגה מקדימה של התוכן בתוצאות החיפוש.
- לפרסם תוכן ולבצע אופטימיזציה לפי הצורך.
כיצד לשפר את מהירות טעינה לטובת קידום אתר?
א. ביצוע אופטימיזציה לתמונות:
- לבחור פורמט מתאים לתמונות – JPEG הוא הטוב ביותר עבור תמונות.
PNG הוא הטוב ביותר עבור תמונות עם רקע שקוף.
GIF הוא הטוב ביותר עבור הצגת עיצוב דינמי עם מעט צבעים.
- לדחוס את התמונות שלך – להקטין את גודל הקובץ מבלי לפגוע באיכות. כלי דחיסת תמונה פופולריים כוללים את TinyPNG ו-ImageOptim.
- הגדרת שם רלוונטי לכותרת – טקסט כותרת הוא הסבר המופיע כאשר מרחפים מעל התמונה שלך. יש להשתמש בטקסט כותרת תיאוריה כולל את מילת המפתח שלך אם היא רלוונטית לתמונה.
ב. ביצוע אופטימיזציה לקוד:
- להשתמש בג'י.טי.מטריקס כדי לנתח את מהירות טעינת האתר ולזהות בעיות שעלולות להאט אותו.
- קיצור קבצי CSS וJavaScript – מומלץ להשתמש בכלי כמו Minify כדי לדחוס את הקבצים, דבר שייקל על משאבי השרת וישפר את מהירות הטעינה של האתר.
- הסרת קוד\תוספים מיותרים – להסיר כל קוד ותוסף שלא בשימוש מהקבצים הנ"ל של האתר כדי לשפר את ביצועיו.
- שימוש במטמון הדפדפן – שמירת מטמון בדפדפן מאפשרת למבקרים לאחסן קבצים סטטיים במטמון של הדפדפן שלהם.
שימוש במטמון הדפדפן משפר משמעותית את מהירות הטעינה של האתר בכך שמפחית ממשאבי השרת.
תוסף שמאפשר לעשות זאת:
WP Super Cache. דרכו ניתן לאחסן דפדפן במטמון באתר שלך.
- טעינה אסינכרונית – שיטה שמאפשרת לטעון קבצי ג'אבה ברקע ולשפר את מהירות הטעינה. Async הוא כלי שיאפשר לך לבצע את האופטימיזציה לאתר.
- צמצום בקשות HTTP: צמצום קבצי CSS ו-JavaScript, הפחתת מספר הגופנים בשימוש ושילוב משאבים יכולים לסייע בהפחתת בקשות HTTP.
יישום שלבים אלה ושימוש בכלים הנכונים יכולים לשפר משמעותית את מהירות האתר. חשוב לבצע בדיקות שוטפות של מהירות האתר כדי לזהות אזורים נוספים שניתן לבצע בהם שיפור.
קידום אתר אינטרנט: היתרונות של הטמעת שאלות נפוצות
- שדרוג חווית המשתמש: הניסוח כאן צריך להיות ממוקד ופשוט עם תשובות מהירות לשאלות נפוצות שעשויות להיות ללקוחות.
- חיסכון בזמן: שאלות נפוצות מאפשרת לגולשים לקבל תשובה עוד לפני השיחה. כך הקהל יגיע מוכן יותר לרכישה.
- שיפור הדירוג בתוצאות החיפוש: הטמעת אזור שאלות נפוצות באתר האינטרנט שלך
משפרת את דירוג SEO של האתר.
השלבים ליצירת שאלות נפוצות:
- הוספת סימון סכימה לשאלות נפוצות:
שלב א: הבנת הסכימה – ביצירת סימון סכימת שאלות נפוצות דרך JSON-LD מוכרחים להבין מהי סכימת שאלות נפוצות וכיצד היא פועלת. סכימת שאלות נפוצות היא סוג של נתונים מובנים המאפשרים למנועי חיפוש להציג את השאלות הנפוצות באתר ישירות בתוצאות החיפוש.
שלב ב: להגדיר את תוכן השאלות – כאן עליך להחליט אילו שאלות ותשובות לכלול בסעיף השאלות הנפוצות באתר שלך.
שלב ג: ליצור JSON-LD – להלן דוגמה כיצד עשוי להיראות הסימון:
<script type="application/ld+json">
{
"@context": "https://schema.org",
"@type": "FAQPage",
"mainEntity": [
{
"@type": "Question",
"name": "What is your return policy?",
"acceptedAnswer": {
"@type": "Answer",
"text": "We offer a 30-day return policy for all products purchased through our website. If you're not completely satisfied with your purchase, please contact us for a return authorization."
}
},
{
"@type": "Question",
"name": "What payment methods do you accept?",
"acceptedAnswer": {
"@type": "Answer",
"text": "We accept all major credit cards, including Visa, Mastercard, American Express, and Discover. We also accept PayPal and Apple Pay."
}
},
{
"@type": "Question",
"name": "Do you offer free shipping?",
"acceptedAnswer": {
"@type": "Answer",
"text": "Yes, we offer free standard shipping on all orders over $50."
}
}
]
}
</script>
שלב ד: בדיקת הסימון – יש להשתמש בכלי בדיקת הנתונים המובנים של גוגל כדי לבדוק את הסימון שלך. להדביק
את הסימון בכלי וללחוץ "הפעל בדיקה".
שלב ה: הטמעת הסימון -לאחר בדיקת הסימון, יהיה עליך ליישם אותו באתר שלך.
יש תוסף בשם Schema Pro שמאפשר להטמיע את הסימון אוטומטית.
שלב ו: מעקב אחר התוצאות – לבסוף, חשוב לעקוב אחר התוצאות של סימון סכימת השאלות הנפוצות שלך כדי לראות כיצד היא מתפקדת. בשביל לעשות זאת מומלץ להשתמש בגוגל סרץ' קונסול. אם הבחנת בבעיות או שגיאות כלשהן, יש להקפיד לטפל בהן בהקדם כדי להבטיח שסימון הסכימה שלך פועל כמתוכנן.
כיצד להטמיע ביקורות באתר?
- להירשם לגוגל לעסק שלי.
- לאסוף ביקורות: לבקש מלקוחות לדרג 5 כוכבים. הממשק מציג את האפשרויות עם הציון הגבוה ביותר בעדיפות לפני כמות המדרגים.
- הטמעת ביקורות אותנטיות בלבד: יש להעלות רק את הביקורת שמנוסחות בצורה הטבעית ביותר ובאופן שנראה אמין ולא מבוים.
- לעבור אל מחולל הווידג'טים: כלי זה יאפשר לך ליצור קטע קוד שניתן להטמעה באתר.
- הזנת שם העסק שלך: בשדה הראשון של מחולל הווידג'טים, יש להזין את שם העסק שלך בדיוק כפי שהוא מופיע בפרופיל בגוגל לעסק שלי.
- לבחור את העסק שלך מהתפריט הנפתח: מחולל הווידג'טים יציג תפריט נפתח של כל העסקים התואמים לשם שהזנת. יש לבחור את העסק שלך מהרשימה.
- לבחור אפשרויות תצוגת ביקורת: אפשר לבחור להציג ביקורות אחרונות או מספר ספציפי של ביקורות.
- לבחור שפה: בחלק השלישי של מחולל הווידג'טים, באפשרותך
לבחור את השפה שבה הביקורות יוצגו.
- עיצוב ווידג'ט הביקורות: ניתן לשנות את גודל הגופן והצבע ולהוסיף צבע רקע.
- העתקת קטע הקוד: ללחוץ על הלחצן "צור קוד" בתחתית העמוד. מחולל הווידג'טים יפיק קטע קוד שבאפשרותך להעתיק ולהדביק בקוד ה-HTML של האתר שלך.
- להדביק את הקוד באתר: להדביק את הקוד במיקום שברצונך להציג את הביקורות.
לבסוף, יש לשמור את השינויים באתר שלך ולרענן את הדף כדי לראות את הווידג'ט החדש לביקורות של Google.
סיכום: קידום אתר אינטרנט
לסיכום, כיסינו מגוון רחב של נושאים הקשורים לשיווק דיגיטלי ואופטימיזציה של אתרים, כולל בחשיבות ניתוח התחרות בקידום מונחי חיפוש ושימוש במילות מפתח לחיזוי עסקי.
מקווה שעזרתי לך לקבל תובנות😊
רוצה לקדם את האתר שלך
אבל מתקשה לעשות זאת בעצמך?
הגעת למקום הנכון!
המאמר כולל בתוכו מדריכים המציגים כמעט את כל תורת הSEO. בכל זאת, למרות שכל המידע נגיש:
עסקים רבים בוחרים (ובצדק) לא לקדם את התוכן בעצמם.
אני אומר בצדק כי מדובר במלאכה לא פשוטה. זה הרבה ניסוי וטעייה וכל טעות יכולה להיות קריטית.
כשפונים למומחה אין את הדאגות האלה, יודעים שמשלמים לאיש מקצוע שיתן להם שקט נפשי וגם תמורה טובה שבעתיים.
אם מתאים לך לחוות עומס פניות מלקוחות משלמים כל פעם מחדש בעוד מספר חודשים מהיום: ניתן לפנות אליי. אדאג לבנות עבורך נכס שיהפוך אותך לאוטוריטה בתחומך בעוד שנה מהיום. יש גם "דרך קיצור" אם חשוב לך הכאן ועכשיו: אוכל לבנות אסטרטגיה היברידית שתשלב בין המודל האורגני לממומן.
כך, העסק שלך יוכל להרוויח היום
ובמקביל לדאוג ללקוחות של מחר.
בשביל שאוכל לספק מענה ממוקד לצורך שלך – אשמח שנדבר!
מזמין אותך לגלול מעט למטה ולהשאיר לי את הפרטים. מבטיח לחזור אליך בהקדם 😊

