קידום אורגני הוא פתרון איכותי לעסקים המעוניינים לקבל חשיפה לאורך זמן. כל עסק יכול לצאת לחופש כלכלי מבלי להקצות תקציב פרסום כל פעם מחדש.
במאמר זה אחשוף כיצד פועל שיווק אורגני ומדוע הוא חיוני לעסקים קטנים. המאמר הזה מספק מידע בסיסי בנושא ואינו מעמיק במיוחד. אם היית רוצה לקרוא יותר על כלים, תוכנות ואופן ביצוע קידום אורגני מציע לך לקרוא מאמר אחר שכתבתי שמדבר בדיוק על זה.
בעולם העסקים הנוכחי, הדרך הנפוצה ביותר למשוך לקוחות היא באמצעות פרסום ממומן. עסקים מוציאים סכומי עתק על מודעות כדי להציג את המוצרים והשירותים שלהם בפני לקוחות פוטנציאליים. למרות שאסטרטגיה זו עשויה לעבוד בטווח הקצר, היא יוצרת תלות מתמשכת בפרסום לצורך הבאת לקוחות חדשים.
פה נכנס לתמונה שיווק אורגני שמשנה לגמרי את כללי המשחק. אפיק הפרסום הזה לא רק מבטיח החזר השקעה, אלא גידול משמעותי ברווחים בטווח הארוך.
איך עובד תהליך קידום אורגני בגוגל?
שיווק אורגני הוא תהליך אופטימיזציה של אתר אינטרנט ותכניו כדי לשפר את הדירוג שלו בתוצאות מנועי החיפוש. התהליך מתחיל במחקר מילות מפתח, שבו עסק מגדיר את מילות המפתח שהלקוחות הפוטנציאליים שלו משתמשים בהם. זה נועד בשביל שהלקוחות יצליחו למצוא את המוצרים והשירותים בקלות.
לאחר כתיבת התכנים, על העסק לבצע אופטימיזציה של מטא תגיות בזמן ההעלאה (תיאור הדף עבור הגולשים ועבור מנוע החיפוש). בנוסף, יש לבצע שיפור לתגיות כותרת (נושא הדפים עבור הלקוחות ועבור גוגל) ותגיות alt (תיוג עבור הגולשים ובעיקר עבור גוגל על גבי התמונות באתר). יתר על כן, מומלץ לבצע אופטימיזציה מחוץ לדף (Off Page SEO), כגון בניית קישורים נכנסים לאתר.
לבסוף, העסק יעקוב אחר ביצועי האתר שלו ויבצע שיפורים מתמשכים כדי להגדיל את הדירוג שלו בתוצאות החיפוש. המטרה היא לשקלל את כל הנתונים ולראות איפה יש נקודות לשיפור בשביל לשאוף כמה שיותר להגיע ל100% יעילות.
כמה סיבות לקידום אורגני בגוגל:
חסכוני:
קידום אורגני בגוגל הוא חסכוני, מכיוון שעסקים לא צריכים לשלם עבור שטחי פרסום או עבור הקלקות.
תוצאות לטווח ארוך:
קידום אורגני בגוגל מספק תוצאות גם בעוד 10 שנים.
בונה אמון:
קידום אורגני בגוגל בונה אמון עם לקוחות פוטנציאליים. ברגע שהם רואים את האתר שלך בתוצאות החיפוש, הוא הופך להיות הבחירה הטבעית עבורם.
ממקד לקהלים ספציפיים:
עסקים יכולים למקד לקהלים ספציפיים שיש להם סיכוי גבוה יותר לבצע המרה.
מגביר את המודעות לעסק:
גוגל הוא מנוע החיפוש המוביל בעולם עם למעלה מ5.6 מיליארד חיפושים מידי יום. לפיכך, דירוג גבוה בתוצאות החיפוש יביא לכך שיותר לקוחות ייחשפו לעסק שלך.
מספק יתרון תחרותי:
לקוחות פוטנציאליים מעדיפים לבחור בעסקים הממוקמים גבוה בתוצאות החיפוש.
שיעורי יציאה נמוכים:
בשיווק אורגני מבקרים מתעניינים בתוכן האתר. שיעור יציאה נמוך הוא מרכיב קריטי של דירוג האתר מבחינת גוגל ולכן גם הנתון הזה תורם לרווחי העסק בעקיפין.
תנועה עקבית:
קידום אורגני בגוגל מספק תנועה עקבית לאתר, אפילו בתקופות שזכורות לך כחלשות.
האם קידום אורגני בגוגל זה הדרך היחידה להתמקם גבוה בתוצאות החיפוש?
לא, השקעה בשיווק אורגני היא לא הדרך היחידה להופיע בראש תוצאות החיפוש של גוגל. אפשרות נוספת היא להשתמש ב-Google Ads, שהיא סוג של פרסום ממומן המאפשר לעסקים לשלם כסף עבור קידום מילות מפתח מסוימות ולהציג את המודעות שלהם בראש תוצאות החיפוש הרלוונטיות.
מהם החסרונות לשימוש בגוגל אדס בהשוואה לקידום אורגני בגוגל?
גוגל אדס נתפס כפרסומת:
מודעות של גוגל עשויות לשדר פחות אמינות מתוצאות חיפוש אורגניות. כשאנשים מחפשים משהו בגוגל, הם מצפים לראות תוצאות רלוונטיות ומהימנות שאינן מושפעות מפרסום. לכן, חלק מהמשתמשים ילחצו על תוצאות חיפוש אורגניות וידלגו על תוצאות Google Ads.
גוגל אדס יקר לעסק:
Google Ads עשויות להיות יקרות, במיוחד עבור מילות מפתח בעלי תחרותיות גבוהה. זה עשוי להיות מכשול משמעותי עבור עסקים קטנים עם תקציבי פרסום מוגבלים.
תועלת נמוכה לטווח הארוך:
גוגל אדס יכולות להיות פחות אפקטיביות בטווח הארוך בהשוואה לקידום אורגני בגוגל. בעוד ש-Google Ads יכולות לספק תוצאות מהירות ותנועה מיידית, אין להן את אותן היתרונות לטווח ארוך כמו קידום אורגני.
לסיכום, Google Ads דורשות השקעה כספית מתמשכת על מנת להבטיח מיקום גבוה בתוצאות החיפוש. ברגע שעסק מפסיק לשלם עבור Google Ads, המודעות שלו לא יופיעו עוד בראש תוצאות החיפוש. המשמעות היא שברגע שהתקציב נגמר, האתר יחזוא למיקומו הטבעי (יכול להיות גם עמוד מספר 30 בגוגל).
ככה נראה ההבדל בין קידום אורגני בגוגל לשיווק ממומן:

קידום אורגני בגוגל למי זה מתאים ולמי לא?
שיווק אורגני מתאים לעסקים בכל הגדלים, כולל עסקים קטנים המעוניינים לסחוף לעסק שלהם לקוחות משלמים שחוזרים לקנות מהם שוב ושוב. עם זאת, עסקים שדורשים תוצאות מיידיות עשויים למצוא את האפיק הממומן כפתרון יעיל יותר עבורם.
כמה זמן לוקח תהליך קידום אתרים אורגני?
הזמן שלוקח לראות תוצאות מקידום אתרים אורגני משתנה בהתאם למספר גורמים, כמו נישה של העסק, רמת התחרות ומצבו הנוכחי של האתר. עם זאת, בדרך כלל לוקח מספר חודשים לראות תוצאות משמעותיות מקידום אורגני.
במהלך החודשים הראשונים, עסקים צריכים להתמקד במחקר מילות מפתח, מעקב אחר מיקומים ואופטימיזציה לאתר. מעבר לכך, יש לוודא שהתוכן והמבנה של האתר מותאמים למנועי החיפוש ושהתוכן איכותי – כזה שימשוך לקוחות פוטנציאליים.
לאחר החודשים הראשונים, עסקים אמורים להתחיל לראות עלייה בכמות המבקרים באתר שלהם. אך, בשביל להתחיל לראות תוצאות משמעותיות, התהליך יכול להימשך שנה או יותר.
מקווה שעזרתי לך לקבל תובנות😊
אם היית רוצה לקחת את דרך הקיצור ולפנות למקצוען שיחסוך לך כסף וזמן של ניסוי וטעייה – הגעת למקום הנכון. הסטודיו שלי מספק שירות של קידום אתרים אורגני וממומן.
אוכל לבנות עבורך אסטרטגיה היברידית שתאפשר לך להפיק את המיטב משני אפיקי הפרסום הללו. בנוסף, לבנות תשתית שתשמש אותך לפחות 5-10 שנים קדימה אבל כזו שלא תזניח את הכאן ועכשיו.
מזמין אותך לגלול עוד קצת למטה ולהשאיר פרטים. מבטיח לחזור אליך הכי מהר שאני יכול.
