מאמר זה נתעמק בשתי אסטרטגיות שיווק עיקריות – קידום אורגני וממומן. נדבר בעיקר היתרונות והחסרונות של כל אפיק פרסום. בין היתר נתייחס לעקב אכילס של אפיק הפרסום האורגני. לבסוף נגלה את שיטת הפרסום היעילה ביותר עבור רוב העסקים. אם יותר קל לך להבין נושאים מורכבים באמצעות דוגמאות מזמין אותך לקרוא את המאמר הקודם שכתבתי. הדוגמה שנתתי עם עץ התפוחים תסייע לך להבין בפשטות את ההבדלים בין קידום אורגני וממומן.
קידום אורגני לעומת קידום ממומן
קידום אורגני
שיווק אורגני מאופיין כדרך פרסומית המציבה את האתר במקום הטבעי שלו. המשמעות היא שאותו עסק זוכה בתשומת הלב של הלקוחות שלו מבלי שישלם כסף לגוגל בשביל להופיע בפני הגולשים.
קידום אורגני בגוגל זו דרך נפלאה לבדל את העסק, להוזיל עלויות פרסום ולקבל לידים איכותיים. עם זאת, הדרך להשגת המטרה עשויה להיות מפרכת. לקידום אורגני יש מגרעה אחת שיכולה לסכן עסקים בתחילת דרכם שאין להם מספיק ביטחונות והיא זמן.
החסרון בשיווק אורגני הוא העובדה שלוקח זמן רב עד שמקבלים תוצאות משמעותיות. בשביל לקדם אתר בצורה אורגנית, יש להקפיד לכתוב מאמרים ולתחזק את האתר על בסיס יום-יומי.
תהליך הקידום האורגני עשוי להימשך בין חודשיים לשנה וחצי. בדרך כלל, הפקטור שגורם לפערי הזמן הוא רמת התחרות שיש למילת מפתח שהעסק בחר לקדם.
קידום ממומן
עד כה, דיברנו על כך שאפיק הפרסום האורגני מצוין לעסקים המעוניינים לסחוף לאתר שלהם לקוחות משלמים ונאמנים לטווח הארוך. אבל, מה אם אין לך כיסים עמוקים (ביטחונות),
האם גם אז הבחירה תהיה בקידום אורגני?
התשובה לשאלה הזאת היא לא.
במקרה כזה, יהיה הכי נכון עבורך לבחור באפיק בו העסק שלך ירוויח כאן ועכשיו מאשר להתחיל לבנות תשתית לטווח הארוך.
אחרת כל התשתית שתיבנה, תתמוטט לנגד עיניך כמו מגדל קלפים.
באילו פלטפורמות ניתן לעשות קידום ממומן ואיך מתבצע התשלום?
קידום ממומן יכול להופיע במדיה החברתית או במנועי החיפוש. אנחנו נתמקד בהפעלת קמפיינים דרך גוגל אדס. קידום ממומן הוא אפיק פרסום המציע לעסקים אפשרויות לפנות לקהל לפי נתונים דמוגרפיים או שווקי נישה ספציפיים. הוא מספק אפשרויות מיקוד מדויקות, ומבטיח שהמסרים יגיעו לקהל המיועד ביעילות.
יחד עם זאת, קידום ממומן כרוך בעלות כספית גבוהה באופן מתמשך ואינו תומך בהוזלת עלויות לטווח הארוך. הסיבה לכך היא שהתשלום תמיד ישאר פר תוצאה שהוגדרה מראש. אי לכך, כל פעם יהיה עליך לשלם X כסף בשביל לקבל Y תוצאה. זו משוואה שלעולם לא תשתנה ולכן הגישה הזאת פחות יעילה לטווח הארוך.
כעת ננתח את כל המשתנים עליהם דיברנו בכלליות בצורה מסודרת:
ההבדלים בין קידום אורגני לקידום ממומן:
קידום אורגני וממומן שונים באופן משמעותי מבחינת עלות, טווח הגעה ומיקוד, אמינות ותוחלת חיים של פרסום:
עלות: קידום אורגני מסתמך על שיטות שאינן בתשלום, מה שהופך אותו לאופציה חסכונית עבור עסקים לטווח הארוך.
מיקוד: קידום ממומן תומך בהעברת מסרים לקהל בעל קריטריונים ספציפיים מוגדרים מראש.
אמינות: קידום אורגני מטפח אמון ואמינות, שכן הוא נתפס כאמיתי ואותנטי יותר על ידי הקהל.
תוחלת חיים: קידום ממומן מספק תוצאות מיידיות אך עשוי להיות בעל השפעה מוגבלת לאחר שהקמפיין מסתיים. משמע, לאחר סיום הקמפיין, האתר חוזר למקומו הטבעי (יכול להיות גם עמוד מספר 30 בגוגל).
האם ניתן להבטיח שהעסק יקבל הכנסות בטווח הקצר ובטווח הארוך בו זמנית?
התשובה הקצרה: כן, זה בהחלט אפשרי.
התשובה המלאה: אפשר לעשות זאת ע"י שילוב של קידום אורגני וממומן. שילוב בין שתי גישות הפרסום באופן היברידי, זו הגישה המנצחת כיום.
מהו יחס ההקצאה האידיאלי בין שני אפיקי הפרסום?
זה תלוי במשאבים שיש ברשותך ולמטרות העסקיות שלך. לכן אי אפשר להגדיר חלוקה שתהיה נכונה חד משמעית לכל העסקים.
יתרה מכך, חלוקת התקציב צריכה להיעשות באופן הדרגתי. לצורך העניין, כאשר מחליטים לעלות את התקציב לקידום אורגני, מומלץ שזה יהיה בקפיצות של 5%-10% מהסכום הקודם ולא בקפיצות חדות מידי.
לסיכום:
קידום אורגני וממומן הן שתי שיטות שונות, אך משלימות אחת את השנייה. קידום ממומן, עם תוצאותיו המיידיות וטווח ההגעה הממוקד, מציע לעסקים הזדמנות לזכות במודעות וחשיפה מיידית.
כמו כן, כדי להצליח בשוק תחרותי, עסקים צריכים לדעת לנהל את חלוקת משאבי הפרסום בין שתי הגישות בצורה אופטימלית. גישה היברידית זו, מאפשרת לעסקים להגיע ללקוחות בעלי נתונים דמוגרפיים ספציפיים כבר מרגע הפרסום. במקביל זה מאפשר לבנות מערכת יחסים עם הקהל ולסחוף לקוחות משלמים בטווח הארוך.
אם קשה לך להחליט עם איזה אפיק פרסום להתחיל. או שהיית רוצה לדעת איך לחלק את תקציב הפרסום בין שני האפיקים – אני כאן כדי לעזור 😀
מסכים איתך שמדובר בהחלטה מאוד גורלית ומשמעותית עבור העסק שלך. לכן, להתייעץ עם מומחה זה הדבר הנכון. מזמין אותך לגלול עוד טיפה למטה ולהשאיר לי פנייה. מבטיח לחזור אליך בהקדם 😊
