במאמר הזה נצלול לעומק ונדבר בהרחבה על שני אפיקי הפרסום המובילים: קידום אורגני וממומן. בנוסף, נבין את היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם, ונראה איך ניתן לבחור את האופציה המתאימה ביותר למטרות העסק שלך. מה שכן, במאמר הזה פחות אדבר על נושא הקישורים הפנימיים והחיצוניים. אם זה משהו שהיית רוצה לקרוא עליו מזמין אותך לעבור למאמר שכתבתי בשבוע שעבר.
מבוא
כל עסק שואף להרוויח יותר ולסחוף אליו יותר לקוחות משלמים. העניין הוא שלא כל עסק יודע איך לעשות את זה. איך לעורר אצל הלקוחות דחף פנימי שיסחוף אותם לקנות מהעסק שלך שוב ושוב, באופן שיאפשר לך להבטיח יציבות כלכלית מבלי לחשוש מכל הוצאה?
כדי להגיע לתוצאה כזאת, יש לבחור בין שני אפיקי הפרסום המובילים שעומדים לרשותך – קידום אורגני או קידום ממומן. כל אחד מהם יכול להניב תוצאות מרשימות, אך הם פועלים בצורה שונה. אז איך ניתן להחליט מה מתאים ביותר לעסק שלך?
התשובה לשאלה הזאת נמצאת במאמר, אבל לפני שנענה עליה נתחיל מהיסוד:
מהו קידום אורגני?
קידום אורגני הוא תהליך של שיפור האתר כך שיתאים לדרישות של מנועי החיפוש, ובפרט לגוגל.
מה היתרונות שיש לקידום אורגני?
צמיחה כלכלית לאורך זמן
מהרגע שהגעת לדירוג גבוה בתוצאות החיפוש, קל להבטיח שהמיקום שלך ישאר גבוה לאורך זמן.
אמינות:
אתרים שמדורגים גבוה בתוצאות החיפוש נתפסים בעיני הגולשים כאתרים אמינים ואיכותיים. כאשר גולש מוצא את האתר שלך בתוצאה גבוהה, הוא נוטה להאמין שמדובר בפתרון איכותי.
חיסכון בהוצאות פרסום:
מאמר שכתבת והשקעת בו כראוי, יספק לך לקוחות גם שנים רבות קדימה. החיסרון המרכזי של קידום אורגני הוא, כמובן, הזמן. במקרים רבים, תהליך קידום אורגני יכול לקחת כמה חודשים לפני שהעסק יתחיל לראות את התוצאות.
אבל כשזה יקרה, זה הולך להיות היום המאושר בחייך. התמורה שתגיע תהיה גדולה שבעתיים מההשקעה שלך. ממש כמו כששותלים עץ תפוחים, משקים אותו, מטפלים בו ועובדים את האדמה עד שמגיע הרגע שבו מתחילים לקצור את הפירות.
והתפוחים שלך? יהיו עשויים מזהב. העסק שלך יתפקד כמו פס ייצור שלא מפסיק לעבוד.
והכסף? ימשיך לזרום בלי הפסקה. זה יהיה בדיוק הרגע הנכון עבורך לעצור לרגע, לחגוג את הניצחון ולהביט על המתחרים שלך. הם אולי ראו תוצאות קודם, אבל בזמן שהם המשיכו לקנות תפוחים, העסק שלך הצמיח עץ פרטי משלו. זה על רגל אחת ההבדל בין שיווק אורגני לממומן.
מהו קידום ממומן?
המטרה כאן היא להגיע לתוצאות מיידיות באמצעות הופעה בתוצאות החיפוש או בעדכונים ברשתות החברתיות.
היתרונות של קידום ממומן:
תוצאות מיידיות
ברגע שמתחילים את הקמפיינים, אפשר לראות תוצאות מיידיות. זהו יתרון עצום אם העסק שלך זקוק לחשיפה מיידית.
יכולות מיקוד מתקדמות
אחד היתרונות הגדולים של קידום ממומן הוא היכולת למקד את הקמפיינים לקהלים מסוימים, כמו גיל, מיקום גיאוגרפי ותחומי עניין, כך שפונים בדיוק לאנשים המתאימים ביותר.
שליטה מוחלטת על התקציב
ניתן לקבוע את התקציב היומי או החודשי ולקבוע גם את הסכום ברצונך לשלם על כל קליק או חשיפה. כל קמפיין מתנהל תחת שליטה מלאה, ולמעשה לך תמיד יש את הכוח להחליט מתי ואיך להשקיע.
בדיקות והתאמות בזמן אמת:
ניתן לבצע ניסויים עם מודעות שונות כדי לראות איזו מודעה מביאה את התוצאות הטובות ביותר ולהתאים את הקמפיינים בהתאם לתוצאות בזמן אמת.
החיסרון המרכזי בקידום ממומן הוא העלות. כל קליק או חשיפה עולה כסף, וההוצאות עשויות להצטבר במהרה. בנוסף לכך, ברגע שהעסק יפסיק להשקיע בקמפיינים, תוצאות הקידום ייעלמו.
קידום אורגני או ממומן – מה מתאים יותר לעסק שלך?
כעת עולה השאלה – איזה סוג קידום מתאים יותר לעסק? הבחירה בין קידום אורגני לממומן תלויה במטרות העסק, בתקציב הזמין לרשותו ורמת הסבלנות שלו. הנה כמה גורמים שכדאי לשקול לפני קבלת ההחלטה.
קידום אורגני מתאים כאשר:
יש לך סבלנות
אם בכוונתך להשקיע זמן ולהמתין עד שיגיעו תוצאות בטווח הארוך, קידום אורגני הוא הבחירה הנכונה עבורך.
העסק שלך זקוק לחשיפה ממושכת ויציבה
אם בכוונתך לדאוג לכך שהאתר שלך יישאר במיקומים גבוהים לאורך זמן, קידום אורגני יאפשר לך לשמר את התוצאות לאורך זמן.
התקציב שלך מוגבל
קידום אורגני דורש פחות השקעה כספית מאשר קידום ממומן, כך אם התקציב שלך מוגבל, זהו פתרון טוב.
קידום ממומן מתאים כאשר:
חשוב לך לקבל תוצאות מיידיות
אם ברצונך לקבל חשיפה מיידית בשביל לקדם את המותג שלך, קידום ממומן הוא הבחירה הנכונה.
יש לך תקציב פרסום גדול
קידום ממומן דורש השקעה בפרסום לאורך זמן. אם יש לך תקציב שמאפשר זאת, ניתן לראות תוצאות מיידיות.
האם ניתן לשלב בין קידום אורגני וממומן?
התשובה היא – בהחלט כן. הקידום הממומן נותן תוצאות מיידיות – כל קמפיין שמופעל, כל מודעה שמפורסמת, מביא תוצאות מידיות. זה יכול להיות נהדר כאשר המטרה היא לחשוף את העסק ללקוחות כבר מרגע הפרסום. קידום אורגני, לעומת זאת, הוא תהליך שמתפתח ומשרת את העסק בטווח הארוך. קידום אורגני דורש יותר זמן, סבלנות והשקעה מתמשכת, אבל הוא בונה תשתית חזקה ויציבה לעסק שממשיכה להניב תוצאות לאורך זמן, גם כשלא משקיעים יותר בהוצאות שיווק נוספות. התוצאות לא יגיעו מיד, אך ברגע שיתחילו להגיע – הן לא ייעלמו.
אז למה כדאי לשלב בין קידום אורגני לבין קידום ממומן?
השילוב בין קידום אורגני לממומן מביא את הטוב מכל העולמות. בעוד שהממומן מביא תוצאות מיידיות, הקידום האורגני בונה את הבסיס לכל פעילות השיווק. במקום לחכות זמן רב עד שהאתר יתחיל לעלות במיקומים, הממומן יוכל להניע תוצאות מיידיות. מצד שני, במקום להסתמך רק על הממומן, אפשר לבנות את התשתית שתביא תוצאות יציבות ומועילות לאורך זמן.
כעת כל שנותר זה רק להתחיל. קמפיינים ממומנים יכולים לחשוף את העסק בפני האנשים הנכונים בצורה מיידית, אך חשוב לא פחות לשלב את הקידום האורגני כדי לבנות תשתית יציבה וחזקה לעסק, שתמשיך להניב תוצאות לאורך זמן, גם כשהעסק לא ישלם יותר על פרסום.
אם הנך רוצה לראות את העסק שלך צומח, מגיע לכמות לקוחות יציבה ומכניס רווחים לאורך זמן, אני כאן כדי לעזור 😊
אני מציע שירותי קידום תוכן, בין אם קידום ממומן, קידום אורגני, או שילוב של שניהם, באופן שיביא את התוצאות המדויקות לעסק שלך. מזמין אותך לפנות אליי, ואדאג לבנות לך אסטרטגיה שיווקית שתניע את העסק שלך קדימה להצלחה יציבה וממוקדת.
