אם הגעת לכאן כי חיפשת דף עסקי בפייסבוק דוגמאות לעסקים שהצליחו – הגעת למקום הנכון.
במאמר הזה אני פחות מתמקד באיך למלא את השדות בדף עסקי בפייסבוק בצורה נכונה. אם זה מה שציפית למצוא, ממליץ לעיין במאמר מה זה דף עסקי בפייסבוק.
לפני שניגש לשורש העניין, נתחיל ממבוא קצרצר.
פייסבוק היא פלטפורמת מדיה חברתית אשר נועדה לחבר בין אנשים ברחבי העולם. באמצעות פייסבוק כל אדם יכול לשתף חוויה או דעה אישית,דרך טקסט, תמונה או סרטון. המסרים שנשלחים דרך הפלטפורמה מגיעים ללקוחות מרגע הפרסום בלי קשר למרחק גיאוגרפי.
עסקים רבים חוששים להקים דף עסקי בפייסבוק. זה נובע מתוך חשש לערבב בין חייהם האישיים לבין הקריירה המקצועית שלהם. הם נוטים לחשוב שאי אפשר ליצור הפרדה בין החיים האישיים למקצועיים. כלומר, אם יש חשבון אישי שמעלה חוויות משפחתיות לא ניתן לפרסם בו מסרים שיווקיים.
כמובן שהמחשבה הזאת לא נכונה.
פייסבוק אפילו מצפה שכל עסק יפתח דף עסקי מהחשבון האישי שלו. פרופיל שרק נפתח ומיד יקים דף עסקי בפייסבוק, ייחסם מיד. לכן מומלץ לא לעשות זאת.
אז איך פייסבוק יודעת להפריד בין הפרופיל האישי לדף העסקי?
זה פשוט מאוד, ברגע שפותחים דף עסקי אפשר לפרסם תוכן שיופץ רק בו. בנוסף, עסקים שיריצו קמפיינים ממומנים, יוכלו לבחור את הפרופיל המקשר. זאת אומרת, שהם יוכלו להחליט אם לפרסם מהדף העסקי או מהפרופיל האישי.
למרות זאת, הפרופיל האישי חייב להיות ייצוגי. לקוחות יוכלו לראות מי הבעלים של הדף והסקרנים שביניהם יוכלו לגשת בקלות לפרופיל האישי. אז אם יש לך תמונות או פוסטים שלא מוציאים אותך באור חיובי רצוי להסתיר אותם. כך אפשר למנוע מצב שלא יפנו אליך בגלל חוסר חיבור אידיאולוגי.
האם יש אפשרות לפתוח פרופיל נפרד לעסק ובו להקים דף עסקי מבלי שייחסם?
התשובה הקצרה היא כן.
ובהרחבה: בשביל לעשות זאת, עליך להפגין אנושיות מהחשבון החדש למשך חודשיים לפחות.
דף עסקי בפייסבוק זה כמו…
דף עסקי שמנוהל נכון שווה ערך לחנות עם חלון ראווה שממוקמת בשדרה מרכזית. כשם שאנשים ברחוב מביטים בחלון ראווה שמושך אותם להיכנס, כך העמוד שלך צריך להתבלט. הוא צריך להיות הדומיננטי מבין האופציות בשביל שינצח את המתחרים.
איך מקימים דף עסקי בפייסבוק?
בשביל ליצור דף עסקי שממגנט לקוחות, יש לבצע את השלבים הבאים:
יצירת קטגוריה מתאימה לעסק:
התהליך מתחיל בכניסה לחשבון הפייסבוק האישי שלך. לאחר שנכנסת, יש ללחוץ על האפשרות "צור דף עסקי" ולבחור את הקטגוריה המתאימה ביותר לסוג העסק שלך.
לציין פרטים רלוונטיים:
יש לספק מידע חיוני כגון שם העסק, כתובת, פרטי יצירת קשר ותיאור.
יצירת תמונת פרופיל ושער:
נהוג להגדיר את לוגו החברה כתמונת פרופיל. בתמונת הנושא נהוג ליצור כרטיס ביקור מותאם למסך. תמונת הנושא צריכה לכלול אמצעי התקשרות, כתובת, תחומי התמחות, כתובת אתר וכדומה.
יצירת שם משתמש זכיר:
מומלץ לבחור שם משתמש קצר ופשוט בשביל שללקוחות יהיה קל להגיע אליך. שם המשתמש של הדף משתקף בכתובת הURL. אותה כתובת היא כתובת דף ספציפית מתוך אתר פייסבוק. מטבע הדברים, שם משתמש מתומצת יגרום לכתובת האתר להיות קצרה גם כן.
הוספת כפתורים מניעים לפעולה:
בדף העסקי יש אפשרות נפלאה להציג כפתורים המוצגים כסרגל אפשרויות הממוקם מתחת לתמונת הנושא והפרופיל. הכפתורים נועדו להקל על משתמשים לבצע פעולות ספציפיות. הפעולות הללו יכולות להיות ביקור באתר האינטרנט שלך הזמנת שירות או יצירת קשר ישיר.
חשוב להתאים אישית את הכפתורים ולהציג רק את הנתונים שמוציאים אותך באור חיובי. למשל, אם רק הקמת את הדף ואין מספיק ביקורות, מוטב שלא להציג לגולשים כפתור "ביקורות". אחרת ייווצר מצב שלקוחות ילחצו על ביקורות ויראו שהדף לא מדורג.
לקוחות רוצים לדעת שהם לא פיילוט. לכן עדיף להעלים כפתורים שאינם מציגים אותך בדרך החיוב. במקומן להציב כפתורים אחרים שמכילים מידע שבו העסק שלך נתפש כמקצועי בתחומו.
היתרונות הרבים שיש לדף עסקי בפייסבוק
דף עסקי יכול להיות נכס אינטרנטי מבטיח עבור עסקים המעוניינים לבנות קהילה של לקוחות נאמנים. להלן עשר סיבות למה כדאי להשתמש בפייסבוק לקידום העסק:
קהל עצום:
בסיס המשתמשים האדיר שיש לפייסבוק מציע הזדמנות לעסקים להתחבר עם לקוחות מכל העולם.
בניית מותג:
פייסבוק תומכות בעסקים המעוניינים להציג את המומחיות שלהם באמצעות דף עסקי. היא מאפשרת לשמר את המבקרים שצפו בדף שלך. ברגע שמעצבים את הדף בצורה מעודדת אינטראקציה, אנשים נוטים יותר לעקוב אחר התכנים של המותג.
כך אט אט הדף העסקי שלך יצבור פופולריות ויגדיל את כמות הלקוחות הנאמנים. כמובן שבסופו של דבר, הרבה תלוי בך. עליך להראות עקביות בפרסומים ולשמור על השפה הגרפית של המותג שלך. רק ככה הקהל יתחבר למותג שלך.
מעורבות קהל:
בשל היותה רשת חברתית (פייסבוק), היא פלטפורמה ששמה דגש על התקשרות בתוך הממשק שלה. זאת, בשונה מאתר אינטרנט או פרסום דרך פינטרסט, שאלו מעודדים את הקהל לבצע פעולה המוציאה אותם מהפלטפורמה.
עובדה זו, תורמת לעסקים בכך שהם יכולים לפרסם ללקוחות שלהם סקרים, להעלות תמונות, לשתף סרטונים ולכתוב פוסטים המעודדים פעולה מיידית.
בקרה ומדידה:
פייסבוק מציעה לעסקים ממשק בקרה שבו סטטיסטיקות מבוססות נתונים. אותן אנליטיקות מספקות תובנות על מידת ההצלחה של מאמצי השיווק שלך.
לצורך העניין, ניתן למדוד את האחוז החשיפה לפוסטים שפרסמת, כמות התגובות לכל פוסט ועוד מגוון מדדים שיאפשרו לך למצוא את הנוסחה הממירה ביותר על סמך היסטוריית הקמפיינים שלך.
שיווק חסכוני:
פייסבוק מאפשרת לעסקים לחסוך כסף על הוצאות השיווק באמצעות הממשק שלה. הממשק של פייסבוק מאפשר להגדיר קריטריונים מראש של הלקוח הטיפוסי שלך. אותם קריטריונים מאפשרים לנתב את עלויות הקמפיין אך ורק לכל מי שעונה על אותם הקריטריונים שהגדרת.
ככה ניתן לדעת שכל המשאבים שלך מושקעים לאיתור לקוחות חדשים בעלי מאפיינים זהים ללקוחות שכבר הגיעו אליך לעסק. עסקים שיקדמו את הדף העסקי שלהם באמצעות אפשרויות הטרגוט המתקדמות שיש לפייסבוק, יצליחו לסחוף לעסק שלהם לקוחות משלמים.
מגוון ערוצי פרסום
אף על פי שפייסבוק היא פלטפורמה אחת, היא מציעה מבחר רחב של אפשרויות פרסום. בשביל לקדם את הדף העסקי שלך, ניתן להיעזר בשלל פיצ'רים שיש לפלטפורמה. למשל, באפשרותך לצלם סרטון תדמית לעסק שלך ולהעלות אותו לפייסבוק Reels.
סרטונים שהועלו לשם מוצגים רק למשתמשים שגוללים בתוך הפיצ'ר הזה ולא מופיעים בפיד המשתמשים. אם ברצונך לפרסם את עצמך דרך סרטון ושמשתמשים בפיד יוכלו לראות אותך באותו מסך, מומלץ להעלות סטורי.
האפשרות הזאת מוצגת בחלק העליון של המסך, שם ניתן לראות אייקונים עם תמונת הפרופיל של החברים שלך. סטורי זו דרך נפלאה לעודד לקוחות לצפות בתוכן שלך באופן מיידי משום שהוא מוגבל בזמן.
מעבר לכך, יש עוד מבחר שלם של פיצ'רים חכמים שיעזרו לך לעמוד ביעדים שהגדרתם לעצמך. פייסבוק מקפידה כל פעם לעדכן את הממשק שלה ולכן חשוב מאוד להישאר מעודכנים בשינויי הפלטפורמה.
שירות לקוחות רב ערוצי:
כשם שלפייסבוק יש מבחר של ערוצי תוכן שלכל אחד מהם קהל עוקבים שונה, כך גם הפלטפורמה מציעה מגוון דרכים ליצור קשר עם קהל היעד. לצורך העניין, ניתן לספק ללקוחות תמיכה בתגובות סרטוני Reels, אפשר לספק ללקוחות תמיכה במסנג'ר, או להשיב להם על תגובות לפוסטים.
מבצעים בלעדיים ללקוחות משלמים:
באפשרותך להציע מבצעים והנחות בשביל לעודד רכישה מצד לקוחות חדשים. יש לפרסם בסטורי כל מיני מבצעים שיגיעו ללקוחות שיוכיחו רכישה. לצורך הדוגמה, אפשר לבקש מכל לקוח שיעלה תמונה עם המוצר או צילום של חשבונית בשביל להיות זכאי למבצע. כך יעלה בידך להראות שיש לך קהילת לקוחות ולעודד אנשים חדשים להצטרף אליה.
קידום האתר בגוגל ומנועי חיפוש אחרים:
דפים עסקיים של פייסבוק מתווספים לאינדקס של מנועי חיפוש ובכך מקנים לעסקים דרך נוספת לסחוף לקוחות לדף העסקי שלהם. כלומר, אם הטמעת מילות מפתח רלוונטיות בתוך התוכן המוצג בדף העסקי, ייתכן שלקוחות רבים יגיעו אליך דרך גוגל או מנועי חיפוש אחרים.
בנוסף לכך, ישנם לקוחות שמחפשים פתרונות דרך מנוע החיפוש של פייסבוק. אם אזכרת מילות מפתח בתיאור הדף, או אפילו כחלק משם העסק, יש סיכוי טוב שלקוחות יוכלו להגיע אליך דרך שורת החיפוש. זו עוד דרך נוספת להבטיח שתמיד יתווספו לדף העסקי שלך עוד עוקבים.
אם מה שאמרנו עד כה לא מספיק, אז חשוב לי לשתף אותך בעוד משהו. פייסבוק מאפשרת לעסקים לנתח דפים עסקיים של מתחרים. בדרך הזו, ניתן לקבל קווים מנחים לטקטיקות שיווק אפשריות ולאמץ נוסחה שכבר עובדת עבור עסקים שנמצאים איתך באותו תחום עיסוק.
ניתן לעשות זאת דרך Facebook Page Insights תחת Page Insights, שם אפשר לנתח את הממצאים שעלו מהדף שלך ולהגדיר דפים מתחרים.
דף עסקי בפייסבוק דוגמאות לעסקים שהגיעו ליציבות פיננסית
מותג המסחר האלקטרוני באורח חיים אתי
המותג מימש את הפוטנציאל של דף עסקי בפייסבוק כדי לטפח קהילה תוססת של צרכנים שמעריכים אתיקה. הגישה האסטרטגית של המותג כללה פוסטים מעוצבים המציגים את שיטות המסחר שתומכות ביציבות פיננסית כחלק מהמוצרים שלהם. בנוסף לכך, המותג הקפיד לחשוף את לקוחותיו לשיטות מסחר אתיות לא מוכרות שאותן הוא פיתח .
מה אפשר לקחת מהדוגמה הזאת?
בניית קהילה:
עסקים שמקדמים אג'נדה חברתית שמתיישבת עם צרכי קהל היעד, יכולים לאמץ את הרעיון וליצור קבוצה עם קהילת לקוחות פוטנציאליים.
בתוך הקבוצה ניתן לפרסם את התכנים מתוך הדף העסקי שלך ולהזמין משתמשים לעקוב אחרי התכנים שמועלים אליו. מה שכן, חשוב לעשות זאת בתדירות נמוכה (אחת לשבוע-שבועיים). המטרה היא ליצור קהילה ולא לתת לקהל הרגשה שזה עמוד פרסום.
יוזמות חינוכיות:
אם העסק שלך מקדם ערכים חברתיים שצריך לפתח אליהם מודעות, ניתן ליצור פוסטים המלמדים את הקהל על אורח חיים אקולוגי ומדגישים את החשיבות של קיימות סביבתית.
באותה מידה זה יכול להיות הדרכות על נושאים מהותיים בחברה שלאו דווקא קשורים לשמירה על איכות הסביבה. יש להתייחס לכך כאל שבלונה שניתן להתאים אותה לנישה שלך. כלומר, לקחת את דפוס ההצלחה של עסק אחר וליישם אותו בעסק שלך.
בית קפה מקומי מקסים ניצל כראוי את הבמה הדיגיטלית בשביל לקדם את העסק שלו בצורה לוקאלית. בסופו של דבר, הצליח לבנות קהילת לקוחות נאמנה בזכות העלאת תמונות אווירה של המשקאות שהכינו אותם במקום.
יתר על כן, אותו עסק שיתף סרטונים שמראים את מיומנות העבודה שיש לבריסטות שלו וקידם אירועים מיוחדים כמו ערבי מוזיקה והופעות חיות.
מה אפשר לקחת מהדוגמה?
אותנטיות וקשרים מקומיים:
הפוסטים שלהם שידרו את החום והאותנטיות של בית הקפה, טיפחו תחושת קהילה והמחישו את החוויה שתהיה ללקוחות כשיבואו למקום. עסקים שידגישו את התועלות והשימושים של העסק שלהם בדיגיטל ויציגו את התוכן בצורה משכנעת, יצליחו לסחוף לעסק שלהם לקוחות משלמים שיפתחו איתם מערכת יחסים ארוכת שנים.
מעורבות אינטראקטיבית:
בית הקפה שיווק את עצמו בצורה יצירתית ובשביל לקדם את המוצרים שלו, הוא השתמש בדף עסקי בפייסבוק כדי להודיע על קיומם של תחרויות בין לקוחות. בית הקפה הציע ללקוחות לשתף את התחושות שחוו כששתו את הקפה שלהם. הוא ארגן תחרות בין כל הלקוחות והציע פרס מיוחד ללקוחות שירשמו את הסיפור הכי מרגש.
עסק שיאמץ את הרעיון הזה יצליח לעורר עניין בקרב הלקוחות וגם לקחת חומר גלם יקר שישמש אותו בעתיד – ציטוט ישיר של לקוח מרוצה.
הפרס של זוכי התחרות שבית הקפה ארגן היה הדפסה+הקדשה אישית על גבי מארז משפחתי של שרוולי כוסות קפה וקפה מקומי טחון עם הדפס+כיתוב בהתאמה אישית.
אמנם הדוגמה הזאת קשורה לעולם המשקאות, אך באותה מידה הרעיון יכול להיות מתחומים אחרים לגמרי. למשל, אם העסק שלך בתחום בעלי חיים ניתן להציע ללקוחות לרשום ביקורת מהלב והביקורת שהכי תרגש אותך תזכה בפרס – מארז של אוכל לחיות במתנה + הקדשה בהתאמה אישית למנצח.
אימוץ הרעיון הזה יכול להועיל לך בצבירת דירוג גבוה בתוצאות החיפוש ובמקביל ליצירת קהילה של לקוחות משלמים שמשתפים את חווית השירות הנתפשת בעיניהם.
עדכונים בזמן אמת:
בית הקפה השתמש בכלים הנפלאים של פייסבוק בשביל לזהות את השעות שבהן הלקוחות שלו הכי פעילים ולפי הממצאים דאג לתזמן את הפרסומים שלו. בית הקפה האמין בכוחם של הסרטונים ולכן העדיף להעביר מסרים ללקוחות בשידורים חיים בשעות שבהן הם בדרך כלל גולשים בפייסבוק.
עסקים שידעו לנצל את הפיצ'רים שיש לפייסבוק ויגלו מתי הכי כדאי להם לפרסם את התוכן, יזכו לחשיפה מקסימלית ויבטיחו שרוב הלקוחות שלהם ייחשפו לתוכן שהועלה.
פייסבוק היא רשת חברתית המעודדת ויראליות והיא תמיד מעדיפה להציג לגולשים את התוכן העדכני ביותר. לכן, ישנה חשיבות רבה לשעת הפרסום.
לסיכום
דף עסקי בפייסבוק הוא כלי עוצמתי התומך בצמיחה עסקית. הקמת עמוד כוללת בחירת קטגוריה, הוספת פרטים ויצירת אלמנטים ויזואליים. בזכות הידע שקיבלת ממני במתנה, אני מאמין שיעלה בידך ליצור לעצמך קווים מנחים לעבודה ולהתוות את אסטרטגיית הפרסום שלך.
חשוב להמשיך להתעדכן בכל השינויים שיהיו בפלטפורמה בשביל לוודא שהעסק שלך יישאר רלוונטי. אם התקשית לעקוב אחר ההנחיות במדריך הזה וכל הסיפור הזה מרגיש לך מסובך – מזמין אותך לפנות אליי 😊
אשמח להיות זה שבונה לך קהילה של לקוחות משלמים ברשת החברתית הגדולה בעולם.
