יצא לי להיתקל במגוון רחב של דפים עסקיים שעסקים הקימו בכוחות עצמם. הם עשו זאת מבלי לבצע אופטימיזציה לדף. כלומר, אותם עסקים פשוט הזינו את שם העסק שלהם. לאחר מכן, רשמו כמה מילים. לבסוף, שמו תמונות לא רלוונטיות ופרסמו את הדף. כתוצאה מכך, נוצר מצב שלא הגיע אף מבקר לעמוד.
אין ספק שסיטואציה כזאת יכולה לתסכל עסקים המעוניינים לקדם את העסק שלהם דרך הפלטפורמה. קטע שגם ב2025 אין מדריך רשמי מטעם פייסבוק. כזה שמנחה עסקים לא טכנולוגיים כיצד לשווק את עצמם בפלטפורמה.
גילוי נאות, גם משווקים דיגיטליים לעיתים מתקשים לשלוט בכל הפיצ'רים של הפלטפורמה. זאת, למרות שהם באים מעולם השיווק האינטרנטי ואמורים להיות בקיאים במלאכה. זה נובע מכך שפייסבוק היא פלפורמה שמרבה לשנות את הממשק שלה.
לשם כך, הכנתי עבורך מדריך שיעזור לך את ההיגיון של פייסבוק ולהסתגל לשינויים שעתידיים לבוא.
שלב 1: להתחבר לחשבון הפייסבוק שלך
אני לא ממליץ לפתוח חשבון חדש ומיד לאחר מכן להקים דף עסקי. זה יגרום לחשבון שלך להיחסם.
פייסבוק מצפה שהחשבון יהיה פעיל למשך תקופה לפני שמתחילים להשתמש בו ככלי פרסומי.
בסופו של דבר, פייסבוק היא רשת חברתית והחזון שלה הוא לחבר בין אנשים ברחבי העולם. היא מאוד מקפידה לשמר את התדמית שלה כרשת חברתית ולא רוצה שיחשיבו אותה כפלטפורמה לעסקים.
שלב 2: פתיחת דף עסקי בפייסבוק 2025
לאחר שהתחברת לחשבון, יש ללחוץ על התפריט ולמצוא כפתור שנקרא "דפים". שם יבקשו ממך לרשום שם העסק, תיאור אודותיו, להגדיר קטגוריה ואז ליצור את העמוד. בתוך הדף העסקי, יציעו לך לשים 2 תמונות:
- תמונת פרופיל – בדרך כלל לוגו העסק, אך אפשר גם תמונה ייצוגית שלך.
- תמונת הנושא (קאבר) – עליך ליצור כרטיס ביקור המותאם לדיגיטל. כלומר, לציין את שם העסק, אמצעי ליצירת קשר, קישור לאתר שלך ותחומי ההתמחות.
שלב 3: השלמת מידע בסיסי בפייסבוק
כעת נחזור לשלב 1, לאזור שבו הגדרנו את הפרטים על העסק. בשביל להפוך את הדף העסקי שלך לנכס אינטרנטי מניב, עליך לבצע את הפעולות הבאות:
- לכתוב את שם העסק + תחום ההתמחות. המוצרים\השירותים שלך צריכים להיות מותאמים למה שאנשים מחפשים. זאת אומרת, שחייבים לערוך מחקר מילות מפתח לפני שמתחילים לפרסם את הדף.
סימולציה: דף עסקי בפייסבוק לחוקר פרטי
חוקר פרטי המתמחה בחקירות גירושין ערך מחקר מילות מפתח. הוא גילה שמונח החיפוש הפופולרי ביותר הוא "חוקר פרטי בגידות". לכן, במקום לרשום "אגוז חקירות – חקירות גירושין", החליט לרשום "אגוז חקירות – חקירות גירושין (חוקר פרטי בגידות)"
עסקים שיוסיפו מילת מפתח לשם העסק שלהם, יצליחו לקדם את הדף העסקי בתוצאות החיפוש. כך שהדף יוצג למשתמשים שיחפשו חוקר פרטי בגידות או כל מונח חיפוש אחר שרלוונטי אליך.
- לרשום תיאור לעסק – החלק הזה צריך לכלול הסבר על תחומי ההתמחות שלך. גם כאן אני ממליץ להטמיע מילות מפתח. יש להטמיע את הביטויים בצורה טבעית שמסתדרת עם התוכן. תוכן שמכיל רק מילות מפתח בלי ערך אמיתי יראה לא מקצועי.
- לבחור קטגוריה – לוודא שהקטגוריה שבחרת אכן רלוונטית לעסק שלך ובנוסף לבדוק אם קיימת מילת מפתח המגדירה את תחום העיסוק שלך. לאחר מכן, יש לבחון אם מונח החיפוש יכול לתפקד כשם קטגוריה.
כאן עליך לבחור תחום שהוא יחסית רחב ומצד שני לא משהו נישתי בשביל לא להגביל את עצמך לשירות בודד מתוך מגוון שירותים שהעסק מציע.
אם החלטת מראש להתעסק בנישה ספציפית מתוך תחום רחב, זה משהו אחר. אם זה המצב, אני כן ממליץ לך להכניס גם כאן את אותה מילת מפתח פופולרית בשביל להתקדם בתוצאות החיפוש.
- להטמיע את כתובת אתר האינטרנט שלך – מומלץ לשים בדף העסקי את כתובת אתר האינטרנט שלך בשביל שמבקרים יוכלו לגשת אליו בנוחות ולהתרשם מהתוכן שבו.
בנוסף, ניתוב הגולשים מתוך פייסבוק לאתר האינטרנט שלך יועיל לקידום האתר בגוגל. דירוג האתר מושפע מפופולריות ולכן ככל שלאתר שלך יהיו יותר כניסות, כך הדירוג שלו בתוצאות החיפוש יעלה בהתאם.
זאת, בהנחה שהמבקרים שהופנו לאתר שלך באמת התעניינו בתוכן המוצג ולא נכנסו רק לכמה שניות מתוך סקרנות.
שלב 4: יצירת שם משתמש קליט וזכיר
שם המשתמש שמגדירים לדף העסקי בפייסבוק משתקף בכתובת הURL. זאת אומרת, שכל משתמש שיכנס לדף העסקי שלך, יראה את כתובת האתר לפי התבנית הזאת: facebook.com/username.
מומלץ מאוד ששם המשתמש שלך יכלול מילת מפתח רלוונטית (למטרת קידום אורגני). חשוב ששם המשתמש שלך יהיה מתומצת ככל שניתן בשביל שמשתמשים יוכלו לזכור אותו ולגשת אליו כל פעם בעת הצורך.
שלב 5: הוספת לחצנים לדף עסקי בפייסבוק
מתחת לתמונת הנושא שלך ישנם לחצנים המאפשרים למשתמשים לגשת בקלות לתוכן המוצג ככפתור מסוים. ישנם כפתורי קריאה לפעולה כמו "צור קשר", או כפתורים המעודדים רכישה כמו "קנה עכשיו" (אם יש לך אתר חנות).
חשוב מאוד להתאים אישית את הלחצנים שלך ולהסיר כפתורים לא רלוונטיים או כפתורים שלא ממצבים אותך כעסק בעל מוניטין. למשל, אם הדף שלך לא מדורג עדיף להסיר את כפתור הביקורות בשביל שמבקרים לא יחשבו שהם הפיילוט ושאין לך עדיין פניות מלקוחות.
שלב 6: עריכת תכונות הדף
באפשרותך לגשת להגדרות העמוד ולקבוע תכונות מותאמות אישית. הגדרה מראש של תכונות לדף עסקי יכולה למנוע מצבים שבעל העסק מאבד שליטה על המתרחש בעמוד שלו. תכונות בדף עסקי מתייחסות (בין היתר) להרשאות המבקרים. כלומר, ניתן להגדיר האם למבקרים תהיה הרשאה לעלות פוסטים, לשתף סרטונים ולהגיב לפרסומים שהעלאת.
ישנן תכונות נוספות שמאפשרות למשתמשים להגיב או לפרסם רק אחרי אישור שלך. בעיניי זו האופציה האידיאלית לעסקים קטנים שאין להם זמן לתחזק את המדיה בכל רגע נתון.
כך יעלה בידך לבדוק את תכני המשתמשים לפני העלאתם ולקבוע אם לאשר אותם או לא. יתרה מכך, באפשרותך לקרוא תגובות לפוסטים שלך לפני שהם מוצגים לכולם, ובזמן הזה, להחליט אם לתת להן להתפרסם או לא. מעבר לכך, זה יקנה לך זמן לסגנן תשובה רשמית מבלי שיופעל עליך לחץ להגיב מהר.
שורה תחתונה, זה מבטיח שהתדמית העסקית תיבנה בדיוק כפי שתכננת מבלי שיהיו הפתעות בדרך.
שלב 7: פרסום הפוסט הראשון שלך
אחרי שבנית את כל התשתית, זה הזמן להעלות את הפוסט הראשון שלך. בדרך כלל, פוסט ראשון הוא פוסט היכרות עם עסק. כלומר, עליך להעלות פוסט מעוצב המכיל את שם העסק שלך ותיאור קצר אודותיו. יתרה מכך, תוכן הפוסט צריך להציג את המוצרים או השירותים שלך.
יש ללחוץ כאן כדי לראות דוגמאות לפוסטים מעוצבים.
עליך לוודא שהעסק שלך מספק למבקרים את כל המידע החשוב אודותיו בשביל שהם ידעו באלו מקרים לפנות אליך.
שלב 8: להזמין חברים
זה השלב שבו מזמינים אנשים לאהוב את הדף. אני ממליץ לך להזמין את כולם, לא משנה אם הם מאופיינים כלקוחות פוטנציאליים או לא, העיקר שלדף תהיה תשתית שממנה רק אפשר לצמוח.
אם יהיו משתמשים צרי עין שרק יחפשו להזיק לתדמית שלך מרוע טהור ולא משום שהייתה להם חווית שירות לא נעימה, ניתן להסיר אותם מהדף העסקי. עם הזמן יהיה אפשר להחמיר יותר עם הסלקציה של מי שנכנס לדף ומי שלא. האידיאל הוא שהדף יהיה מורכב מאנשים בעלי מאפייני אישיות של הלקוח הכי טוב שיכול להיות לך.
בדרך הזו, יעלה בידך לנהל קהילה של לקוחות משלמים שרק תצמח ככל שיעבור הזמן.
שלב 9: ניתוח ואופטימיזציה
אפשר להתחיל לנתח את הנתונים מהרגע שהדף שלך צבר פופולריות. כלומר, ממתי שהבחנת שמבקרים חדשים מגיעים אליך. יש פיצ'ר שנקרא Facebook Insights והמדדים שלו מאפשרים לבחון את הצלחת מאמצי השיווק שלך.
דרך Facebook Insights ניתן לגלות את אזור המגורים של המבקרים שלך, לנתח נתוני מעורבות, לחקור על הדמוגרפיה ועוד.
הממצאים שיתגלו בזכות השימוש בפיצ'ר הזה ישמשו כקווים מנחים לשיווק שלך. כך, יהיה אפשר למקד את הפרסום אך ורק למבקרים העונים לקריטריונים ספציפיים ולהימנע ממצב שמשקיעים משאבים על קהל לא רלוונטי.
אז מה למדנו היום?
- למדנו שתמונת הפרופיל ותמונת הנושא משפיעות על התדמית העסקית. משמע, אם שמת תמונת פרופיל ייצוגית ותמונת נושא מדויקת, קיים סיכוי טוב יותר שיעלה בידך לעשות רושם חיובי על הלקוח.
- הדרכתי אותך איזה מידע לרשום בשם העסק, תיאור וקטגוריה. דיברנו על התרומה הרבה שיש למילות מפתח עבור קידום הדף העסקי בצורה אורגנית. המלצתי לך להטמיע מילות מפתח קשורות לתעשייה שלך בשביל להבטיח שלקוחות ימצאו אותך בקלות.
- התעמקנו בחשיבות של הגדרת שם משתמש זכיר ומתומצת. דנו בכך ששם המשתמש משתקף בכתובת האתר ולכן חשוב ששם המשתמש יהיה קליט.
- נגענו בחשיבות של הוספת לחצנים לדף העסקי. אמרנו שהכפתורים שיוצגו למבקרים צריכים לשרת את המטרה של העסק ונתתי לך דגשים על כך.
- הבהרתי לך כמה חשוב להגדיר תכונות לדף בשביל להגביל הרשאות למבקרים. דיברנו על כך שבזכות הגדרת תכונות מראש עסקים יצליחו להיות בבקרה מלאה על המתרחש בעמוד העסקי שלהם.
- לימדתי אותך איך צריך להיראות פוסט ראשון בדף העסקי. דיברנו על כך שצריך להעלות פוסט מעוצב וגם הדגשתי מה התוכן שמוכרח להיות בו.
- לבסוף, דיברנו על הצעד הבא שצריך לעשות אחרי שהתשתית מוכנה. נכנסנו לנושא הזמנת חברים לדף העסקי והסברנו בדיוק איך לנהל את זה בצורה נכונה. יתרה מכך, התעמקנו בנושא ניתוח ואופטימיזציה של הדף בהקשר של פרסום ומיקוד לקהלים ספציפיים.
יש לך את כל הכלים הנרדשים בשביל לצאת לדרך. קיבלת ממני ארגז כלים עשיר שיסייע לך להצליח לבנות קהילה של לקוחות נאמנים באמצעות ניהול דף עסקי בפייסבוק בצורה נכונה. אם הרגשת שהמדריך הזה לא סגר לך את כל הפינות או התקשית לעקוב אחר ההנחיות – מזמין אותך לפנות אליי 😊
אשמח לסייע לך לבנות קהילה של לקוחות שנרגשים מכל פרסום שעולה בדף העסקי שלך. פנייה אחת מפרידה בינך לבין החזון הזה.
