קידום אורגני בגוגל (SEO) הוא אפיק פרסום מרכזי שמבוסס על הופעה טבעית בתוצאות החיפוש. באמצעות קידום אורגני העסק שלך יכול להופיע במיקומים גבוהים בגוגל. כך העסק שלך יגיע למצב שהתנועה לא מפסיקה להגיע. גולשים שמחפשים בדיוק את מה שהעסק שלך מציע, מוצאים אותך בקלות. הרווחים ימשיכו לזרום לחשבון הבנק שלך גם מחוץ לשעות הפעילות, כשהכל על אוטומט.
במאמר זה, נגדיר מהו קידום אורגני ונדבר על איך לבצע אותו בצורה נכונה. בנוסף, נדון בצעדים חשובים שיש לבצע ונסביר מדוע האפיק הזה מושלם עבור העסק שלך.
כמו כן, במאמר הזה פחות אתעמק בנושא קישורים פנימיים שהם חלק בלתי נפרד ממערך השיוק האורגני של העסק שלך. אם היית רוצה לחקור יותר על הנושא אני מזמין אותך לקרוא את המאמר הקודם שכתבתי.
מהו קידום אורגני בגוגל?
קידום אורגני בגוגל מדריך הוא תהליך שבו משפרים את הדירוג של אתר בתוצאות החיפוש של הפלטפורמה, באמצעות פעולות שונות שמטרתן לשפר את איכות התוכן באתר, את מבנה האתר ועוד.
קידום אורגני לא כרוך בהוצאות ישירות, כמו במקרה של פרסום ממומן. הוא דורש זמן ומאמץ לשיפור האתר לאורך זמן.
קידום אורגני בגוגל: מחקר מילות מפתח
השלב הראשון בקידום אורגני בגוגל הוא מחקר מילות מפתח. מילות המפתח הן המילים והביטויים שהגולשים מקלידים בשורת החיפוש של גוגל.
איך עושים מחקר מילות מפתח?
- רשימה ראשונית של מילות מפתח – יש לחשוב על המילים או הביטויים שיכולים לתאר את השירותים או המוצרים שקשורים לעסק שלך.
דוגמאות:
– עבור חברה שמתמחה בקידום אתרים: "קידום אתרים אורגני", "SEO לעסקים", "קידום בגוגל"
– עסק של עיצוב גרפי: "עיצוב לוגו", "עיצוב גרפי מקצועי", "עיצוב אתרים”
- נכנסים ל-2 Keyword Shitter – הכלי הזה מאפשר לך להזין ביטוי כלשהו ולקבל מגוון רחב של וריאציות ושאילתות חיפוש אחרות שקשורות אליו.
היתרון של השימוש ב-Keyword Shitter הוא שהוא מספק לך רעיונות נוספים שבאפשרותך להוסיף לרשימה במהירות.
- Ubersuggest וכלים נוספים – כלי חינמי שמספק נתונים חשובים כמו נפח החיפושים, רמת התחרות ועוד.
בנקודה זו, ניתן לסנן את הביטויים שהתקבלו לפי שני קריטריונים חשובים:
הקריטריון הראשון: ביטויים עם נפח חיפושים גבוה שיכולים להביא הרבה תנועה.
הקריטריון השני: ביטויים עם תחרות נמוכה, שבהם יש יותר סיכוי להגיע למיקומים גבוהים בגוגל.
כך, ניתן להתחיל לבנות רשימה ממוקדת של מילות מפתח בעלות פוטנציאל גבוה.
- חיפושים בגוגל – הצעות חיפוש אוטומטיות
לאחר שיצרת את הרשימה, כדאי גם לבדוק את הצעות החיפוש של גוגל. פשוט להקליד את מילות המפתח הראשיות בגוגל ולראות מה גוגל מציע לך בתיבת החיפושים האוטומטית. זה יכול לעזור לך לחשוב על מילות מפתח נוספות שעדיין לא הגעת אליהן.
הצעות אלו כוללות שאלות גולשים, וריאציות של ביטויים, וגם שאלות נפוצות במיוחד.
- סידור המילים בקבוצות
לאחר שיש לך רשימה רחבה של מילות מפתח, השלב הבא הוא לארגן אותן בקבוצות. לדוגמה: "קידום אורגני" או "SEO", וקבוצה אחרת עשויה לכלול מילות מפתח עם זנב ארוך (Long Tail Keywords), כמו "איך לקדם אתר בגוגל בצורה אורגנית" או "שירותי קידום אורגני לעסקים קטנים".
קידום אורגני בגוגל: התאמה למובייל
כיום, רוב הגולשים מגיעים לאתר דרך הטלפון הנייד, ולכן התאמה למובייל היא הכרחית. אתר שלא מותאם למובייל יפסיד לקוחות. צריך לוודא שהטקסטים בו לא קטנים מדי או גדולים מידי. בנוסף, לוודא שהכפתורים אינם קרובים זה לזה או שהתוכן לא מסתדר טוב על המסך.
ביצועים כלליים של האתר
הקוד של האתר, מבנה כתובות ה-URL והקישורים הפנימיים – כל אלה צריכים להיות מאורגנים באופן שמייעל את תפקוד האתר.
יצירת קישורים נכנסים (Backlinks)
השלב הבא בקידום אורגני בגוגל הוא יצירת קישורים נכנסים מאתרים אחרים. קישורים נכנסים הם קישורים מאתרים אחרים שמפנים אל האתר שלך. קישורים אלו מהווים "המלצה" של אתרים אחרים על האתר שלך, ובכך תורמים לשיפור הדירוג.
איך להשיג קישורים נכנסים?
- תוכן איכותי שמזמין קישורים – תוכן איכותי ומועיל יגרום לאתרים אחרים להפנות אליו קישורים.
- שיתופי פעולה עם אתרים אחרים – ליצור שיתופי פעולה עם אתרים אחרים, במיוחד עם אתרים בעלי סמכות בתחום שלך.
- פרסום מאמרים אורחים – באפשרותך לכתוב מאמרים אורחים באתרי אינטרנט אחרים, ולכלול קישורים לאתר שלך במאמרים.
הנה שלושה אתרים ישראליים שבהם ניתן לפרסם מאמרי אורח (Guest Posts) ולכלול קישורים לאתר שלך:
AskPavel
פורטל SEO ישראלי מוביל המציע פלטפורמה למאמרי אורח בנושאי קידום אתרים, שיווק דיגיטלי ועסקים מקוונים.
Geektime
בלוג טכנולוגי וסטארטאפים פופולרי בישראל, המפרסם מאמרים בתחום הטכנולוגיה, חדשנות ויזמות.
Calcalist
אתר חדשות כלכליות ועסקיות, המציע פלטפורמה למאמרי אורח בנושאי כלכלה, עסקים וחדשנות.
שימוש בכלים של גוגל
הפלטפורמה מציעה מספר כלים חשובים שיעזרו לך לשפר את קידום אורגני בגוגל ולנתח את ביצועי האתר.
לסיכום
קידום אורגני בגוגל מדריך הוא תהליך שדורש זמן, סבלנות ומיקוד.ברגע שהצלחת לשלב את כל האלמנטים הנכונים התוצאות לא יאחרו לבוא. אם מרגיש לך שקידום אורגני בגוגל זה עסק מסובך והיית רוצה למצוא מקדם אתרים שיעזור לך לשפר את דירוג האתר? – אשמח להיות זה שיעזור לך עם זה 😀
דרך קידום אורגני מדויק, האתר שלך יוכל לטפס גבוה בתוצאות החיפוש, מה שיביא לך תנועה איכותית וממוקדת.
אם זה נשמע לך מתאים, מזמין אותך לגלול עוד טיפה למטה ולהשאיר פנייה. מבטיח לחזור אליך בהקדם.
