כתיבת תוכן שיווקי זה בדיוק מה שיביא את השינוי לעסק שלך. בעולם של היום הלקוחות כבר ראו הכל.
כל פטנט, כל חידוש, כל טריק שיווקי, כך ששום דבר כבר לא מפתיע אותם.
וזה בדיוק השלב שבו רבים מוותרים. כי אם "כולם כבר יודעים הכל" – אז מה בכלל הסיכוי לבלוט? אבל האמת? רוב בעלי העסקים לא באמת נכשלים בגלל המוצר או השירות שלהם, אלא פשוט כי הם לא מצליחים לספר את הסיפור שלהם כמו שצריך.
ברגע שהתוכן מדויק, מרגש ומדבר אל הלקוחות – הכל משתנה. פתאום יש תגובות, פניות, לקוחות חוזרים, והמון עניין סביב העסק. וזה לא קסם, זו פשוט כתיבה שיווקית נכונה. אז במקום לקרוא עוד סיפור הצלחה של אחרים: הגיע הזמן לכתוב את הסיפור שלך!
כוחן של המילים בכתיבת תוכן שיווקי
למילים יש את הכוח לעורר רגשות, לעורר דמיון ולקרוא לפעולה. ההצלחה שלך תלויה ביכולת שלך להעביר את המסר לקהל היעד. חשוב לזכור שהמפתח לשכנוע הוא אימוץ גישת סיפור בכתיבה שלך (סטוריטלינג).
כתיבת תוכן וכתיבה שיווקית – זה אותו דבר?
התשובה הקצרה היא לא בדיוק. כתיבת תוכן עוסקת ביצירת תוכן אינפורמטיבי המספק ערך לקהל היעד שלך. זה יכול להיות בפורמט של פוסטים בבלוג, מאמרים, מסמכים או ספרים אלקטרוניים.
מצד שני, כתיבה שיווקית מתמקדת ביצירת תוכן משכנע. זה יכול להיות דפי נחיתה, קמפיינים בדוא"ל או מודעות במדיה חברתית.
שלבים ליצירת תוכן שיווקי:
בין אם התוכן נוצר למטרות שיווק או מידע, התהליך הוא אותו דבר:
- להגדיר את המטרה: האם מדובר במוצר שדורש "חינוך שוק" או שהמטרה היא בכלל לשכנע לקוחות לרכוש ממך.
- לזהות את קהל היעד שלך: למי התוכן מיועד? מהן נקודות הכאב של הקהל, מה השאיפות ותחומי העניין של הלקוחות?
- לבצע מחקר: לאסוף מידע רלוונטי על תחום העיסוק שלך.
- ליצור שילוד לתוכן: ליצור סקיצה בעלת קווי מתאר שמארגנת את
הרעיונות למבנה לוגי.
- לפרסם: ליצור את התוכן, תוך התחשבות במאפייני קהל היעד.
- מבחן "הלשון המתגלגלת": יש לנתח את התוכן לעומק ולוודא שהוא נטול שגיאות, תמציתי ומרתק. בנוסף, לוודא שרצף המילים קל להגייה, ואם לא: לשכתב משפטים שקשה להגות.
- לפתוח שמפנייה כי ברגע זה הגעת לסוף: כל שנותר זה לפרסם את התוכן באתר האינטרנט או בפלטפורמות הרלוונטיות ולקדם אותו.
סטוריטלינג – עדיין לא הבנתי מה זה!
משמעות הדבר היא כתיבה בנימה אישית כמו בשיחה עם בן אדם פנים מול פנים ולא בטון מקצועי שמשדר ריחוק.
להעניק ללקוחות הצעת ערך אמיתית:
המשמעות היא לספק להם תועלת מוחשית הפותרת את נקודות הכאב או מגשימה את שאיפותיהם. הצעת הערך צריכה להיות מנוסחת באופן ברור, תמציתי וקל להבנה.
באפשרותך לקרוא עוד על ניסוח משפטי מכירה ממירים במאמר שכתבתי לא מזמן בנושא קידום אורגני באינסטגרם.
כותרת המאמר: לרשום סתם משהו או להשקיע בזה?
הכותרת של המאמר היא זאת שמכריעה האם המבקר ימשיך לקרוא את התוכן שיצרת או שיעזוב לאתר מתחרה. חשוב להבין: יכול להיות מצב שרשמת מאמר מושלם ממש "ללקק את האצבעות". עממה…לא השקעת מספיק בכותרת.
במצב כזה מלכתחילה לא יצרת עניין אצל הקורא בשביל לעודד אותו להמשיך לעקוב אחר התוכן שיצרת.
כיצד כתיבה שיווקית מניעה לקוחות לפעולה?
היא יוצרת תחושת דחיפות, מדגישה את היתרונות וקוראת לפעולה. שימוש בשפה פשוטה וטון אישי זה המפתח ליצירת תוכן שיווקי משכנע.
כתיבת תוכן – מה לעשות וממה להימנע:
לעשות:
- להשתמש בטון שיחה – רלוונטי בעיקר בשיטת סטוריטלינג, אך יכול לעבוד גם באזור "אודות" באתר ובמאמרי התוכן.
- לכתוב משפטים ופסקאות קצרות – לכתוב את התוכן תוך התחשבות בקהל היעד. רשימות נושאים המציגות את התוכן לקוראים באופן ברור.
- להוסיף תמונות וסרטונים כדי להמחיש את הטקסטים – תמונה אחת שווה אלף מילים וסרטון אחד שווה מיליון עמודים.
- להשתמש במילות מפתח רלוונטיות לתחום שלך – מילות המפתח הן האמצעי להשגת היעדים העסקיים. בזכותן, ניתן להבין: מה קהל היעד מחפש וכיצד לדבר בשפה של הלקוח.
להימנע:
- שימוש במונחים מסובכים עבור קהל היעד – לדוגמה: "חרף המגבלות המוטלות על ידי גודל המדגם הקטן, ממצאי מחקר זה מספקים ראיות התומכות בהשערה כי לרמות מוגברות של פעילות גופנית עשויה להיות השפעה המגנה מפני התפתחות של ירידה קוגניטיבית הקשורה לגיל, במיוחד אצל אנשים עם נטייה גנטית לפגיעה קוגניטיבית."
איך מתקנים משפט כזה?
"למרות שגודל המדגם היה קטן, מחקר זה מספק ראיות חותכות התומכות ברעיון שפעילות גופנית יכולה להגן מפני ירידה קוגניטיבית הקשורה לגיל. זה נכון במיוחד עבור אנשים בעלי נטייה גנטית לפגיעה קוגניטיבית".
- שימוש בניסוח פסיבי – לדוגמה: "הכדור נבעט ע"י הילד"
איך מתקנים משפט כזה?
"הילד בעט בכדור"
- שימוש בכותרות לא רלוונטיות או מטעות – לדוגמה: יצרת מאמר שמדבר על החלפת דודי שמש והכותרת בכלל קשורה לנושא חקר החלל.
איך מתקנים את זה?
מנסחים כותרת שמתאימה לנושא החלפת דודי שמש.
- התעלמות משיטות מומלצות לקידום אתרים – לדוגמה: כתיבת תוכן למטרת SEO זו הגישה המנצחת לקידום אתרים בגוגל, אך בעל עסק מסוים מעדיף בכל זאת להשקיע כסף על שיטות שיווק מיושנות אותן הוא מכיר מעברו.
- שימוש בתוכן מועתק שמוגן בזכויות יוצרים.
מה חשוב יותר תוכן שיווקי או תוכן אינפורמטיבי?
אין נוסחה חד משמעתית שמתאימה לכל הקהלים, בשביל זה צריך לעשות ניתוח של קהל היעד ולהבין לעומק מהם מאפייני האישיות שלהם.
רוצה לסחוף לעסק לקוחות משלמים אך מתקשה למצוא את המילים הנכונות?
הגעת למקום הנכון 😀
אשמח להיות זה שהופך עבורך
מתעניינים ללקוחות משלמים.
אם זה נשמע לך מתאים
מזמין אותך לגלול מעט למטה
ולהשאיר לי פנייה. אדאג לחזור אליך בהקדם!

